هشدار فرماندار کرج درباره تاخیر درانتخاب شهردار

فرماندار کرج گفت: حساسیت ها در رابطه با انتخاب شهردار کرج آنقدر زیاد شده که حتی ممکن است 0مشکلاتی را در پی داشته باشد.

سیروس شفقی فرماندار ویژه کرج در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: همه باید در وهله اول به اختیارات شوراها احترام بگذاریم اما موضوع انتخاب شهردار هم انتظار به حق مردم است.

وی ادامه داد: شهروندان کلانشهر کرج با توجه به اهمیت این شهر و همچنین با توجه به این که کوتاهترین و کوچکترین وقفه در انتخاب شهردار می تواند مشکلاتی را برای کرج به وجود بیاورد این حق را دارند تا انتخاب شهرداری توانمند را در کوتاه ترین زمان به ویژه در یک فضای آرام و بدون تنش شاهد باشند.

فرماندار کرج تصریح کرد: انتخاب فرد جدید به عنوان شهردار درماده 88 از وظایف و اختیارات شوراها است که طی یک مهلت سه ماهه اعضای شورای شهر به جهت بررسی و شناسایی گزینه های شهرداری می پردازند.

شفقی ادامه داد: انتخاب شهردار برای کلانشهر بزرگی مانند کرج تاثیر بسیار زیادی بر یک روز زندگی، خدمات رسانی و پروژه های عمرانی و خدماتی این شهر دارد، فلذا در صورت انتخاب هرچه سریعتر شهردار مردم آرامش بیشتری خواهند داد.

وی افزود: حساسیت ها در رابطه با انتخاب شهردار کرج آنقدر زیاد شده که حتی ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی هم شود که امیدواریم به نحو مطلوب شهردار انتخاب شود.

شفقی تصریح کرد: فرمانداری در چارچوب قانون نظارت خود را به انطباق مصوبات، نحوه تشکیل و برگزاری جلسات دارد یا نحوه توقف جلسات را رصد و در صورت لزوم تذکرات لازم را اعلام می کند.

فرماندار کرج ادامه داد: همه باید در صدد باشیم تا با به وجود آوردن یک فضای آرام به منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر کمک کنیم تا تصمیم صحیحی را بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند به تعویق افتادن انتخاب شهردار به دلیل اختلاف میان اعضای شورای شهر است، گفت: هنگامی که قصد انتخاب شهردار را داشته باشیم افراد کاندیداهای مختلفی را معرفی می کنند که برخی مخالف کاندیدای معرفی شده هستند و مهلت دارند که طی سه ماه کاندیداهای معرفی شده را مورد بررسی قرار دهند.

شفقی با بیان این که اختلاف برای انتخاب شهردار به ندرت به وجود می آید، ادامه داد: تمام اعضای شورای شهر باید یک دست و یک دل تصمیم بگیرند اما تصمیمی را که اعضا می خواهند بگیرند یقینا با اختلاف نظر مواجه می شوند که نهایتا اختلاف نظرها و مباحث در شورا مطرح شده و منجر به به یک خروجی مناسب خواهد شد.

وی گفت: تاکید من بر آن است تا در صورت توان در کوتاه ترین زمان شهردار انتخاب و مورد رضایت مردم قرار گیرد؛ استنباط من آن است که در پروژه قانونی این کار صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، اصغر نصیری شهردار کرج در صحن علنی شورای شهر در تاریخ 27 فروردین استعفای خود را تقدیم ریاست شورا کرد.

پس از پذیرش استعفا شهردار از سوی شورای شهر در جلسه علنی پیش از ظهر روز 17 اردیبهشت شورای شهرکرج، هفت نفر از اعضا مجید سریزدی را برای تکیه بر صندلی تصدی شهرداری کرج معرفی کردند.

جلسه علنی شورای شهر کرج روز گذشته یکشنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه در حالی برگزار شد که از همان ساعات نخست با حاشیه‌های قابل‌تأملی از جمله غیبت رئیس شورای شهر و ترک جلسه توسط نائب رئیس همراه بود؛ این موضوع در حالی اتفاق افتاد که در تاریخ 28 اردیبهشت ماه رئیس شورای شهر کرج در پی تعطیلی و لغو جلسات رسمی و علنی شورا از فرماندار تذکر کتبی گرفته بود.

901/900

کد خبر: 950857

وب گردی

وب گردی