شهنازی: بررسی نهایی افزایش سهمیه‌ بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ صورت می‌گیرد

دبیرکل کمیته ملی المپیک از بررسی نهایی افزایش سهمیه‌ بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، شاهرخ شهنازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه امروز ستاد عالی بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی،المپیک و پارالمپیک را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: رئیس و دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک گزارش آخرین وضعیت کاروان ایران را در بازی های پارآسیایی 2018 جاکارتا را ارائه دادند و شرایط نهایی کاروان را اعلام کردند. بنابراین از این پس کمیته ملی پارالمپیک وارد فاز اجرای برنامه های خود می شود .

وی رویکرد این کاروان را در بازی های پاراآسیایی جاکارتا کیفی و با اولویت مدال و کسب مدال طلا عنوان کرد و گفت: ایران در بازی های پاراآسیایی اینچئون هم شایستگی عنوان سوم رده بندی مدال ها را داشت اما فقط با اختلاف یک مدال طلا نسبت به ژاپن در جایگاه چهارم قرار گرفت اما در این دوره هدف ایران قرار گرفتن در جایگاه سوم است. هر چند که اندونزی با استفاده از شرایط میزبانی و تغییر در برخی رشته ها قصد دارد شرایط را برای افتخارآفرینی ایران سخت کند به همین دلیل در جاکارتا رقابت نزدیک خواهد بود اما آنطور که ارزیابی می کنیم ایران می تواند در جایگاه سوم قرار گیرد.

شهنازی همچنین اهمیت بازی‌های المپیک جوانان 2018 را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سرپرست کاروان ایران در این بازی ها گزارشی از روند آمادگی ایران برای حضور در این رویداد ارائه داد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین بحث و بررسی در خصوص وضعیت نهایی کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا را نیز یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: مقرر شد تصمیم نهایی پیرامون افزایش سهمیه برخی از رشته ها در جلسات تخصصی اتخاذ شود.

602

کد خبر: 950860

وب گردی

وب گردی