گذر در حیات وحش جزیره کیش در برنامه «ایران»

مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی این هفته با «حیات وحش جزیره کیش»، «آثار تاریخی شهر نجف آباد» و «پرورش کرم ابریشم» در منطقه ارس ایران آشنا می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «ایران» این شبکه که به معرفی جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی فرهنگی ایرانی می پردازد، در زمان پخش، علاقه مندان و مخاطبان بسیاری را جذب گزارش های خود می کند.

«محمد حسین مدی» گزارشگر برنامه ایران هیسپان تی وی به «منطقه آزاد ارس» در استان آذربایجان شرقی سفر کرده تا بینندگان برنامه خود را با صنعت پرورش کرم ابریشم در این منطقه آشنا کند. نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم از فعالیتهای قدیمی‌و جانبی بخش کشاورزی است که کشاورزان در کنار سایر فعالیتهای اصلی خود، گاها پرورش کرم ابریشم نیز انجام می دهند که در منطقه ارس سرمایه گذاری زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

گزارش بعدی برنامه به جزیره کیش و به خصوص «حیات وحش» این جزیره گردشگری اشاره دارد. «زهرا خانجانی» در گزارش خود به سراغ آهوهایی رفته که آزادانه در جزیره رفت و آمد دارند و به یکی از نمادهای حیوانی این منطقه تبدیل شده اند. گربه، خارپشت ایرانی، خدنگ و دلفین نیز از سایر حیوانات این جزیره به حساب می آیند. پرندگان مهاجر، لاک پشت ها و نوع خاصی از آبزیان نیز در این گزارش به بینندگان معرفی می شوند.

«شیما کاظمی» با معرفی آثار و بناهای تاریخی شهر «نجف آباد» پایان بندی این هفته برنامه «ایران» را به خود اختصاص داده است. فنجان نماها یا یانه های کوهی، سنگ نگاره ها، کوه لیزونک، پل سنگی جلال آباد و هفت برج خارون از جمله اماکن تاریخی شهر نجف آباد است که در این گزارش برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی معرفی شده است.

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

503

کد خبر: 950896

وب گردی

وب گردی