هشت شعبه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی مجدد شد

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات از اجرای فاز اول راه‌‎اندازی و فعال‌سازی شعب واحد علوم و تحقیقات در پی موافقت دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خبر داد و گفت: بر این اساس، هشت شعبه علوم و تحقیقات راه‌اندازی مجدد شد.

به گزارش ایسکانیوز، از واحد علوم و تحقیقات، دکتر قاسم عموعابدینی قائم مقام واحد علوم و تحقیقات با اعلام این خبر گفت: با توجه به جایگاه علمی واحد علوم و تحقیقات که با ۲۶ پله صعود در رتبه‌بندی بین‌المللی لایدن به عنوان دوازدهمین دانشگاه ایرانی در این رتبه‌بندی شناخته شده است و به منظور کیفی‌سازی و کمک به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، در فاز اول، ۲۵ رشته در مقطع دکترا در هشت شعبه واحد علوم و تحقیقات فعال شده و داوطلبان می‌توانند این رشته‌ها را در اولویت‌های انتخاب خود قرار دهند.

وی افزود: شعبه‌های واحد علوم و تحقیقات در حال حاضر در خوزستان، فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، سیرجان و آیت‌الله آملی فعال شده‌اند که بین دو تا چهار رشته دکترا را به عنوان شعبه واحد علوم و تحقیقات اجرا خواهند کرد.

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: اطلاعات کامل مربوط به این رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که در سایت مرکز آزمون دانشگاه منتشر شده، قابل رویت است.

دکتر عموعابدینی در تشریح برنامه‌های آتی برای توسعه رشته‌های شعب علوم و تحقیقات، گفت: فازهای بعدی فعال‌سازی مربوط به اجرای رشته‌های پرداوطلب کارشناسی ارشد و کارشناسی هستند که در هنگام انتشار دفترچه‌های انتخاب رشته، درباره آنها اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تمام فرآیند فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی شعبه‌های علوم و تحقیقات، زیر نظر واحد علوم و تحقیقات و با استانداردهای این دانشگاه نظارت خواهد شد و مدارک دانشجویان نیز در علوم و تحقیقات تهران صادر خواهد شد.

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات در پایان با یادآوری فعال‌سازی پردیس بین‌المللی علوم و تحقیقات در قشم، گفت: ۲۸ رشته دکتری در این پردیس بین‌الملل راه‌اندازی شده و در واحد امارات که پشتیبانی آموزشی و پژوهشی آن توسط واحد علوم و تحقیقات تهران صورت می‌پذیرد، ۲۱ رشته دانشگاهی فعال شده است.

کد خبر: 950919

وب گردی

وب گردی