وعده استاندار خراسان شمالی برای قدردانی از مفاخر در یک دوره «۲۸ ساله»

استاندار خراسان شمالی گفت: باید علاوه بر برگزاری بزرگداشت مفاخر، دبیرخانه دائمی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تشکیل شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی بلند مدت تا سال ۱۴۲۵ از مفاخر و مشاهیر ارزشمند خراسان شمالی قدردانی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صالحی در جلسه انجمن آثار و مفاخر خراسان شمالی اظهار داشت: باید علاوه بر برگزاری بزرگداشت این مفاخر، دبیرخانه دائمی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تشکیل شود تا بتوانیم با برنامه ریزی بلند مدت تا سال 1425 از مقام این مفاخر و مشاهیر ارزشمند استان قدردانی کنیم.

وی با بیان این نکته که مسئولیت انتخاب این مشاهیر و مفاخر برای برگزاری بزرگداشت بر عهده اعضای هیئت علمی انجمن مفاخر استان قرار دارد افزود: باید با تعیین اولویت ها، برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر بزرگداشت مفاخر خراسان شمالی انجام گیرد. همچنین با توجه به این که هر ساله بزرگداشت یکی از مفاخر استان در دستور کار قرار می‌گیرد، باید توجه داشته باشیم تا در برگزاری چنین رویدادی به مفاخر قومیت‌های مختلف نیز توجه شود.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری بزرگداشت آیت‌الله موسوی بجنوردی را خواهیم داشت. همچنین هم اقدام به ساخت و تجهیز کتابخانه‌ای از آثار وی در روز همایش در دستور کار قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که 190 نفر از مشاهیر و مفاخر خراسان شمالی تاکنون شناسایی شده‌اند که عمده آن‌ها مربوط به شهرستان‌های اسفراین و جاجرم هستند.

901

کد خبر: 950945

وب گردی

وب گردی