"سند راهبردی فرهنگی دانشجویی" نقشه راهِ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان نقشه راه مورد توجه واحدها قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، از روابط عمومی دانشگاه آزاد حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، با تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بستر اصلی در حوزه آموزش، پژوهش و مدیریت، فرهنگ است و این امور در صورتی می‌تواند در دانشگاه به ثمر بنشیند که در یک بستر فرهنگی مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها باید یک بخش اصلی از وقت خود را صرف مسئله فرهنگ در دانشگاه کنند، گفت: پژوهش و آموزش بدون فرهنگ اسلامی هدف ما نیست، بنابراین جدی گرفتن مسئله فرهنگ باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دکتر کلانتری با بیان اینکه کار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی باید کار تخصصی فرهنگی صورت گیرد. در 12 ماه گذشته یکی از اولویت‌های اصلی ما رسیدن به وضعیت مطلوب فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی براساس اسناد بالادستی تدوین شده، گفت: این سند با توجه به نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سند مهندسی فرهنگی کشور، اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی و اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تدوین شده و باید به عنوان نقشه راه مورد توجه واحدها قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه در کار فرهنگی، بروکراسی یکی از خطرات بزرگ محسوب می‌شود، گفت: باید بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه را به دانشجویان سپرد. دانشجو باید در میدان فعالیت‌های فرهنگی، حضور پررنگ داشته باشد.

202

کد خبر: 951014

وب گردی

وب گردی