شجاع‌نوری: سینما باید حمایت شود/تاثیر مثبت دانشگاه آزاد در ارتقای هنر

بازیگر فیلم «کمدی انسانی»، گفت: محصولات فرهنگی مانند یک گل ظریف است که باید با حمایت مردم و مسوولان از پژمردگی شان جلوگیری کنیم.

علیرضا شجاع نوری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی پشتیبانی از سینما در سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: مسئوولان خودشان می دانند چگونه باید از سینما حمایت کنند. اگر بخواهند به این صنعت کمک کنند خودشان هم راه حلش را می دانند.

وی با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی مانند یک گل بسیار ظریف است، ادامه داد: اگر همه از مسئوولان گرفته تا مردم، بدانند که محصولات فرهنگی مانند یک گل ظریف است که به مراقبت نیاز دارد و باید از این گل ها حمایت کنیم در این صنعت با مشکل مواجه نمی شویم.

بازیگر سریال «سربداران» افزود: اگر از کالاهای فرهنگی حمایت نشود، بدون هیچ داد و بیداد و هیاهویی در مدت زمانی کوتاهی پژمرده می شود.

** مردم به تماشای فیلم ها بنشینند

شجاع نوری به ایجاد محیط خوب برای رشد کالاهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: مسئولان و مردم باید به شدت حواس شان به آسیب ندیدن محصولات فرهنگی جمع کنند و کالاهای فرهنگی را از آفتاب تیز و وضعیت ناسالم دور کنند تا در نهایت زیر پای چارپایان له نشود.

وی همچنین به استقبال مردم از محصولات فرهنگی اشاره کرد و گفت: مردم اگر درباره فیلم ها به درستی فکر و تحقیق کنند سپس به تماشای این فیلم ها بنشینند و از این راه از کالای فرهنگی حمایت کنند.

** نقش مهم دانشجویان دانشگاه آزاد در ارتقای سینما

بازیگر فیلم «روز واقعه» در ادامه درباره همچنین دربار تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر در جامعه، گفت: بی شک دانشگاه آزاد اسلامی در افزایش توانمندی دانشجویان تأثیر بسیاری داشته است اما من نمی خواهم به طور کامل درباره دانشگاه صحبت کنم.

شجاع نوری ادامه داد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در ارتقای سینما نقش مهمی ایفا کنند. دانشجویان باید با فیلم ها به عنوان یک مقوله تفکربرانگیز برخورد کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید انقدر فعالیت کنند و آثار ماندگار از خود به جای بگذارند که هر محصول بی هویت و بی ارزش به عنوان یک کالای فرهنگی در نظر گرفته نشود.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌رضا شجاع‌نوری متولد سال 1334 در شیراز است. وی مدرک زیست شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران را دارد.

«نگار»، «سربداران»، «کمدی انسانی»، «آن سوی مه»، «بی بی چلچله»، «روز واقعه»، «شیرسنگی» و «بانوی عمارت» از جمله آثاری است که این هنرمند در آنها ایفای نقش کرده است

کد خبر: 951036

وب گردی

وب گردی