هوشمند سازی پارک ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی دماوند آغاز می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند گفت: در زمینه پژوهشی و فعالیت های دانش بنیان، واحد دماوند توانسته است اختراعاتی ارائه دهد، برای مثال هوشمند سازی پارک های مرکز شهر و اطراف آن را آغاز کرده است ، همچنین در زمینه سازه های ماکارونی واحد دماوند توانست در مسابقات سطح کشور دانشگاه ها رتبه اول را کسب کند.

دکتر محمود صفری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن تبریک سی و ششمن سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این شجره طیبه توسط امام امت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در اوایل پیروزی انقلاب که خلاء فرهنگی و پژوهشی وجود داشت، تاسیس شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دماوند با یک سابقه 15 ساله توانست به این گردش دربیاید و خدمات فرهنگی و پژوهشی مناسبی را ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند گفت: خوشبختانه در واحد دماوند در بخش های مختلف اقدامات مناسبی انجام شده است در بخش فرهنگی، دوره مدیریت دکتر ولایتی و دکتر رهبر کارهای فرهنگی رو به افزایش است. در این زمینه یک نشریه با نام سپند ارائه دادیم که در جشنواره نشریات در کشور توانست رتبه اول را کسب کند. این نشریه در زمینه فرهنگی، حقوقی و مقالات مختلف بود و توسط خود دانشجوها تهیه شده بود.

وی اضافه کرد: واحد دماوند در سطح مسابقات اذان در کشور مقام دوم کسب کرده است.همچنین کارگاه های مختلف فرهنگی در این واحد تشکیل می شود.گفتنی است ارتباط آن با پایگاه های فرهنگی مانند ائمه جماعت و جمعه شهرستان دماوند می تواند بسیار مفید واقع شود.

دکتر صفری اضافه کرد: در زمینه پژوهشی و فعالیت های دانش بنیان، واحد دماوند توانسته است اختراعاتی ارائه دهد، برای مثال هوشمند سازی پارک های مرکز شهر و اطراف آن را آغاز کرده است ، همچنین در زمینه سازه های ماکارونی واحد دماوند توانست در مسابقات سطح کشور دانشگاه ها رتبه اول را کسب کند.

به گفته وی، در زمینه رباتیک واحد دماوند در مسابقات ایران اوپن توانست رتبه چهارم را کسب کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند گفت: در رشته هایی که می تواند به مردم خدمت کند در سال جاری واحد دماوند حدود 30 رشته کارشناسی ارشد و دکترا در تحصیلات تکمیلی (8 رشته دکترا و باقی تحصیلات تکمیلی) دارد.

وی اظهار داشت: تفاهم نامه هایی باتوجه به موضوع مساله پروری با سازمان های مختلف مانند هلال احمر و شهرداری های شهرستان و... داشته ایم.همچنین توانستیم ارتباط خوبی با شهرداری ها داشته باشیم.

دکتر صفری در پایان تاکید کرد: واحد دماوند دارای مرکز تحقیقات بتن و آسفالت است، در این زمینه در حال تنظیم تفاهم نامه هایی هستیم، با توجه به اینکه شهر دماوند در مسیر خط زلزله قرار دارد و دارای سوابق زلزله است، بتن از لحاظ استحکام باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. در این زمینه با کارشناسان شهرداری و معاونان فنی آنان باید تعامل بیشتری داشته باشیم.

201

کد خبر: 951061

وب گردی

وب گردی