جوانان در حوزه استارتاپ‌ها موفق عمل کردند

نایب رئیس اتاق بازرگانى ایران و هند گفت: در زمینه استارتاپ ها باید گفت که جوانان در این زمینه بسیار موفق عمل کردند و در حوزه اقتصادى آمارهای بسیار قابل توجهی را از خود به جا گذاشتند که حیرت انگیز است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پرهام رضایى، نایب رئیس اتاق بازرگانى ایران و هند در نشست خبرى که امروز با موضوع نقش تشکل هاى جوانان در بهبود فضاى کسب و کار برگزار شد، گفت: بعد از چندین سال بحث و اختلاف نظر در مورد تشکیل انجمن جوانان بالاخره این انجمن شکل گرفت.

او ادامه داد: در ایران در سال ١٣٨٥ که نزدیک به انتخابات اتاق ایران بود، با توجه به نقش پررنگ آن کلید تشکیل این انجمن زده شد؛ اما متاسفانه بعد از انتخابات به فراموشى سپرده شد.

رضایى اظهار داشت: در سال ١٣٩٦ بالاخره مسئولان به نقطه نظر مشترکى در زمینه تشکیل این انجمن رسیدند و اتاق تهران چندین جلسه را براى را تشکیل انتخابات برگزار کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانى ایران و هند خاطرنشان کرد: در زمان ریاست خوانسارى در اتاق بازرگانى تهران بازرگانان شاهد تغییر و تحولات عمده اى در این اتاق بودند و بازرگانان در این زمان تحولاتى در حوزه بازرگانى تجربه کردند که تا قبل از حضور خوانسارى این تحولات را تجربه نکرده بودند و تقریبا بخشى از خواسته هاى بازرگانان برآورده شد.

او گفت: با توجه به تغییرات عمده اى که در اتاق بازرگانى شکل گرفت، هدف عمده ما تشکیل یک انجمن براى برآورده شدن کمبودها و برطرف شدن مشکلات جوانان است.

رضایى افزود: در حال حاضر درخواست ما ایجاد تشکل هاى استانى و ملى براى ایجاد کسب و کار جوانان زیر نظر اتاق بازرگانى ایران است که تاکنون شکل نگرفته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانى ایران و هند اظهار داشت: در زمینه استارتاپ ها باید گفت که جوانان در این زمینه بسیار موفق عمل کردند و در زمینه اقتصادى آمارهایى را از خود نشان دادند که حیرت انگیز است. بنابراین جوانان از طریق ایجاد انسجام مىتوانند تحول بزرگى را در کشور ایجاد کنند.

رضایى با بیان اینکه جانشین پرورى در اتاق بازرگانى از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: از پیشکسوتان اتاق بازرگانى باید بخواهیم تا ضمن میدان دادن به جوانان، اجازه مشارکت در بحث هاى اتاق بازرگانى را به جوانان بدهند تا زمینه ساز تحولات بزرگى در اقتصاد کشور باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانى ایران و هند گفت: جوانان دهه ٦٠ با مشکلات بسیار زیادى مواجه هستند و تلاش ما بر این است تا از طریق مشارکت در این انجمن ها زمینه بهبود وضعیت اشتغال آنها را فراهم کنیم.

در ادامه میلاد بختیاری، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی ایران گفت: با تشکیل این انجمن برای جوانان به دنبال ایجاد تشکل مستقل و تقویت فضای کسب و کار هستیم.

او در ادامه بیان کرد: ما وزارتی با عنوان وزارت ورزش و جوانان داریم اما تاکنون وزیر این مجموعه اقدام موثری برای جوانان ما انجام نداده است.

بختیاری با اشاره به برقراری ارتباط بین دولت و جوانان، گفت: به طور حتم باید اقداماتی در راستای تقویت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان صورت گیرد.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی ایران خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یکی از ارگان هایی تلقی می شود که می تواند اطلاعات و آمار دقیقی را در اختیار جوانان قرار دهد، بنابراین مرکز آمار اتاق بازرگانی باید به عنوان یکی از نهادهای آمار دهنده نقش خود را پررنگ و اقداماتی را برای تقویت آن انجام دهد.

همچنین عطاءالله اشرفی اصفهانی، نامرد انتخابات انجمن جوانان اتاق بازرگانی گفت: بعد از سال ها تلاش و کوشش توسط پیشکسوتان اتاق تهران و اتاق ایران موفق به تشکیل انتخابات انجمن اتاق بازرگانی تهران شدیم.

او در ادامه بیان کرد: جوانان کشور ما در حال حاضر جزو کسانی هستند که با توجه به مسایل بین المللی موجود نسبت به فضای اقتصادی کشور بسیار ناامید هستند بنابراین لازم است تا هر چه زودتراین انجمن تشکیل شود.

اشرفی اصفهانی به هدف اصلی از تشکیل این انجمن اشاره کرد و گفت: ایجاد مسئولیت اجتماعی برای جوانان، شبکه سازی و جانشین پروری از جمله مسایلی است که به عنوان دغدغه کنونی جوانان مطرح است بنابراین این مسایل باعث اتخاذ تصمیماتی برای تشکیل این انجمن شده است.

به گفته نامرد انتخابات انجمن جوانان اتاق بازرگانی، این انجمن برای هم گرایی و داشتن نهاد قانونی برای جوانان خلاق و کارآفرین تشکیل می شود.

او به سال 97 که به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: برای ما بسیار مهم است که این انجمن در سال جاری تشکیل می شود، جوانان ما که آینده اقتصاد ایران را رقم می زنند باید بتوانند شرایط نامساعدی را که در تولید وجود دارد با حمایت دستگاه های مختلف مانند اتاق بازرگانی برطرف کنند.

اشرفی اصفهانی افزود: تاکنون اعتماد چندانی به بخش خصوصی نشده است این بخش دارای بسیاری از ظرفیت هاست که دولت از آنها استفاده ای نمی کند و به نوعی دولت نسبت به این بخش بی اعتماد است.

نامرد انتخابات انجمن جوانان اتاق بازرگانی با بیان اینکه بخش دولتی باعث ایجاد فساد در کشور شده است، گفت: چندین سال است که از سوی مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای برای واگذاری بخش دولتی به بخش خصوصی شده است اما متاسفانه دولتمردان توجه چندانی به آن نکردند.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هم اندیشی را در فضای کسب و کار و نیز بین جوانان ایجاد کنیم، اظهار داشت: ما جوانان دهه 60 باید اقداماتی را برای تسهیل فضای کسب و کار انجام دهیم تا جوانان دهه بعد بتوانند به راحتی وارد فضای کسب و کار شوند بنابراین خواسته ما از دولت کمک جهت تشکیل این انجمن است.

402

کد خبر: 951062

وب گردی

وب گردی