ارشا اقدسی: افراد معمولی می توانند دنیا را نجات دهند

طراح مستند- مسابقه «فرمانده»، گفت: این مستند - مسابقه نشان داد که افراد معمولی می توانند دنیا را نجات می دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، ارشا اقدسی در نشست خبری مستند مسابقه فرمانده که ظهر امروز (سه شنبه 1 خرداد) در سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد، درباره چگونگی ساخت این مستند مسابقه، اظهار کرد: افتخار بزرگی است که در این جمع سازندگان و برخی شرکت کنندگان این مستند حضور دارم.

وی ادامه داد: این مستند نشان می داد که افراد معمولی دنیا را نجات می دهند. در مستند مسابقه فرمانده محدودیت های بسیاری که در حوزه ساخت فیلم اکشن وجود دارد را به بیننده منتقل نکردیم و به گونه از تلویزیون پخش می شود که مخاطب درگیر مشکلات فیلمبرداری نمی شود.

این بدلکار همچنین با اشاره به جمع آوری نیروی نظامی در یک فیلم، افزود: جمع کردن این همه نیروی نظامی کاری بسیار دشوار در فیلمسازی است اما در این مستند مسابقه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش در مجموعه گردهم آمدند.

اقدسی درباره تجربه سفر به سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: دوبار شانس پرواز در آسمان سیستان و بلوچستان را داشته ام. تبلیغات منفی بسیاری علیه این منطقه وجود دارد اما واقعیت کاملا با تصورات افراد متفاوت است. مستند مسابقه فرمانده واقعیت های این منطقه را به درستی به مردم نشان می دهد.

**فرمانده اولین تجربه موفق مستند مسابقه بود

در ادامه حسین افشار تهیه کننده مستند مسابقه فرمانده درباره چگونگی ساخت این مستند، اظهار کرد: این مستند مسابقه مراحل مختلفی دارد. فرمانده اولین تجربه موفق ساخت این ژانر و محصول مشترک سازمان هنری رسانه ای اوج و خانه مستند است.

وی افزود: ایده ابتدایی این برنامه در سال 87 بوجود آمد و در سال 90 به جمع بندی نهایی رسید. نزدیک به سه سال برای فضاسازی این برنامه زمان گذاشتیم و در حال حاضر طراحی فصل پنجم این پروژه را انجام می دهیم.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه های مختلفی در ژانر فرمانده ساخته شده، گفت: برنامه های متفاوتی در این ژانر از تلویزیون پخش می شود که خوشبختانه رقابت مسالمت آمیزی با هم دارند اما در ابتدای کار ما بسیاری از نهادها به دلیل ناآشنا بودن با این سبک طرحمان را رد می کردند.

افشار درباره تولد دوباره مستند مسابقه فرمانده، افزود: فرمانده ناظری وقتی به شهادت رسید از ساخت دوباره این برنامه قطع امید کردیم اما پس از مدتی با آشناشدن با یکی دیگر از فرماندهان نظام در سیستان و بلوچستان تصمیم به ساخت دوباره این مجموعه گرفتیم.

وی به زیبایی و ظرفیت های منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: یکی از هدف های من نشان دادن ظرفیت های سیستان و بلوچستان به مردم بود.

تهیه کننده مستند مسابقه «فرمانده» خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 70 الی 80 هزار نفر از جوانان خواهان شرکت در این مسابقه هستند. «فرمانده» بزرگترین پروژه تلویزیون است که با محوریت نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه ساخته شده است.

** «فرمانده» خواستن، توانستن است را به تصویر کشید

یوسف کرمی قهرمان تکواندو نیز در ادامه مراسم، گفت: «فرمانده» را جمعی از ورزشکاران کشور ساخته اند که نشان دادند خواستن به معنای واقعی توانستن است.

وی ادامه داد: این مستند نشان داد به هنگام ناامیدی افراد می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند و با ایمان به توانایی های خود حتی کوه را هم جا به جا کنند.

503

کد خبر: 951104

وب گردی

وب گردی