بحث مواد مخدر را در جمهوری اسلامی ایران سیاسی کرده‎اند

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که هیچ قشری از گرفتاری در دام اعتیاد مصون نیست، گفت: بحث مواد مخدر را در جمهوری اسلامی ایران سیاسی کرده‎اند، آنان با اهدافی فراتر از اهداف اقتصادی، سعی در از بین بردن اراده‎ی جوانان دارند و تعداد شهدای مبارزه با مواد مخدر در کشور نیز نشانگر این نکته است.

به گزارش ایسکانیوز، «مجید خدابخش» در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به درگیر شدن زنان و افراد با سنین پایین با مواد مخدر، با وجود قرار داشتن استان در جایگاه مناسب کشوری، باید بیش از پیش با اعتیاد به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اصلی مبارزه کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که هیچ قشری از گرفتاری در دام اعتیاد مصون نیست، افزود: فارغ از جناح و اعتقاد، مبارزه با مواد مخدر، وظیفه‎ی همه‎ی ما است، بحث مزمن مواد مخدر در اکثر کشورها مطرح است، اما تولیدکنندگان، بحث مواد مخدر را در جمهوری اسلامی ایران سیاسی کرده‎اند، آنان با اهدافی فراتر از اهداف اقتصادی، سعی در از بین بردن اراده‎ی جوانان دارند و تعداد شهدای مبارزه با مواد مخدر در کشور نیز نشانگر این نکته است.

وی مرکز ماده 16 تبریز را یکی از خلاقیت‎های دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: آذربایجان‌شرقی جزو اولویت‎های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اختصاص اعتبار به‌منظور ساخت مرکز ماده 16 نبود و این اعتبار فقط به استان‎هایی که وضعیت قرمز داشتند، تعلق می‎گرفت و وضعیت آذربایجان‌شرقی از این نظر سفید بود.

وی افزود: دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استانداری آذربایجان‌شرقی در حرکتی خلاقانه با همکاری سایر دستگاه‎ها از جمله جهاد کشاورزی و شهرداری اقدام به ساخت این مرکز برای نگه‎داری از معتادان کرد.

خدابخش در بخش دیگری از سخنانش، اعتیاد را نخستین اولویت از پنج اولویت اصلی آسیب‎های اجتماعی از منظر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اعتیاد سیل بنیان‌فکنی است که تأثیرات سوئی دارد و بخش‌های مختلف نظام در طول 40 سال برای مبارزه با اعتیاد تلاش‌های زیادی کرده‌اند، با توجه به این‌که ایران در مسیر انتقال مواد مخدر قرار دارد، بیش از پیش، در معرض تهدید مواد مخدر است، از این‌رو مبارزات جدی اعم از مبارزه با قاچاق، خرده‌فروشی و توزیع مواد ضروری است.

در پایان این جلسه، «بهروز مهدوی»، مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی به‌عنوان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر معرفی و از زحمات «سردار محمدعلی نصرتی» قدردانی شد.

901/900

کد خبر: 951137

وب گردی

وب گردی