آزمون جامع دکتری در واحدهای مختلف استانی هم سطح می شود

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از هم‌سطح شدن آزمون‌های جامع دکتری در استان‌ها خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زمان آزمون جامع دوره دکتری به درخواست واحدها و دانشجویان از ماه مبارک رمضان به نیمه اول تیر انتقال یافت. این زمان تغییر نمی‌کند و دانشجویان تا آن زمان فرصت دارند که مطالعات خود را تکمیل کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اجرایی شدن آیین‌نامه، گفت: آزمون جامع دکتری برای نظارت بیشتر بر روی کیفیت آموزش دانشجویان است و دو مجموعه نظارتی استانی و تخصصی بر آزمون جامع دوره دکتری نظارت دارند.

رهایی درباره نگرانی برخی دانشجویان برای طرح سوالات گفت: اگر سه واحد مجری یک برنامه درسی در یک استان داشته باشند، استادان همان سه واحد سوال‌ها را طرح می‌کنند. کمیته‌های استانی فقط نظارت می‌کنند و اکثر استادان همان استادان سال‌های قبل هستند و تفاوتی نکرده‌اند. ما به دنبال نزدیکی سوالات در آزمون دکتری هستیم تا تفاوت چندانی بین واحدها در این زمینه نباشد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: آیین‌نامه برگزاری آزمون جامع دکتری تغییر نکرده است و دانشجویان نگران نباشند.

202

کد خبر: 951248

وب گردی

وب گردی