اطمینانی که "العامری" به "بارزانی "داد

رییس ائتلاف الفتح ضمن دیدار با هیات حزب دموکرات کردستان عراق و رهبر این حزب، اطمینان داد که باید تمامی احزاب در دولت تشکیلی آینده شرکت داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح در دیدار خود با مسعود بارزانی رییس حزب دموکرات کردستان عراق بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت آینده تاکید و اعلام کرد که تمامی احزاب باید در دولت آینده نقش داشته باشند.

العامری افزود: هیچ وتویی علیه هیچ یک از گروه‌ها چه شیعی، چه سنی و چه کرد وجود ندارد و تدوین برنامه دولت آینده باید به گونه‌ای باشد که موجب شکوفایی در عراق شود.

العامری تصریح کرد: همّ ما تشکیل دولتی است که خواسته‌ها و نیازهای ملت عراق را در این برهه حساس پاسخگو باشد و هیات کرد به رایزنی‌هایش با گروه‌های سیاسی دیگر ادامه می‌دهد. امیدواریم به نتایج مطلوب و رضایت‌بخش برای کل ملت عراق دست یابیم.

العامری ۲۱ می صحبت درباره تشکیل فراکسیونی صرفا شیعی را عاری از صحت دانسته بود.

همچنین دفتر نوری مالکی، رئیس ائتلاف "دولة قانون" و معاون رئیس‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، نوری مالکی در دفتر خود با هیات حزب کردستان عراق به ریاست فاضل میرانی دیدار کرد و در این دیدار تحولات سیاسی و امنیتی عراق و مرحله بعد از انتخابات عراق مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 951251

وب گردی

وب گردی