نگاه «360 درجه» به 70 سال رنج مردم فلسطین 

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی 360 درجه به سالروز اشغال سرزمین‌های فلسطینی‌ها توسط اسرائیلی‌ها و روز مصیبت می‌پردازد.

به‌ گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، چهاردهم ماه می سال 1948میلادی حادثه‌ای تلخ در تاریخ فلسطین روی داد که یوم النکبه (روز مصیبت) نام گرفت. این روز تلخ یادآور مهاجرت اجباری مردم فلسطین از سرزمین‌های خودشان و ورود یهودیان از سراسر جهان به فلسطین است که منجر به شهادت بیش از 15 هزار فلسطینی و تشکیل حکومت غاصب صهیونیستی شد. این روز در تقویم مردم فلسطین به نام روز نکبت نام گرفت که آن را عزا می‌گیرند.

70 سال از اشغال فلسطین گذشت و خاطرات تلخ یک ملت آواره و ستمدیده بار دیگر زنده شد. جامعه فلسطینی پس از گذشت 70 سال، همچنان از مصبیتها و مشکلات مختلف رنج می‌برد و هر ساله صدها نفر از شهروندان خود را به دلیل جنایات و اقدامات خشونت آمیز نظامیان صهیونیست از دست می‌دهد. 70 سال پیش و در ماه می سال 1948 میلادی، همزمان با خروج برنامه‌ریزی شده انگلیسی‌ها از فلسطین، رهبران صهیونیست به طور یکجانبه موجودیت "اسرائیل" را اعلام کردند تا از آن روز به بعد، دیگر خوشی رنگ خود را به مردم فلسطین نشان ندهد و هر روزشان رنگ سیاه نکبت باشد.

به همین مناسبت، در این قسمت از برنامه «360 درجه»، نگاهی متفاوت به یوم النکبه خواهد شد و با ورق زدن تاریخ، روایتی از ظلم صهیونیست‌ها به مردم فلسطین به نمایش درمی‌آید.

«360 درجه»، مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است.

«360 درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش می‌شود. بازپخش این برنامه ساعت 14:30 روز آینده است.

500
کد خبر: 951274

وب گردی

وب گردی