حقایقی درباره وحی در ماه رمضان منتشر شد

کتاب «تحلیل ماهیت وحی نبوی» نوشته دکتر عباس احمدی سعدی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در ماه رمضان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، به تازگی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد فسا، کتاب «تحلیل ماهیت وحی نبوی» (همراه با نقد فرضیه رویای رسولانه)، تالیف دکتر عباس احمدی سعدی را روانه بازار نشر کرده است.

درباره این کتاب می خوانیم: ارتباط با خداوند با انسان گونه های متفاوتی دارد. گونه ای از ارتباط، ویژه شمار اندکی از انسان های برگزیده یعنی پیامبران است که از آن به وحی یاد می شود. حقیقت وحی چیست؟ آیا به راستی شناخت حقیقت وحی امکانپذیر است؟ پیامبران چگونه با عالم غیب اتصال می یابند؟ آیا قرآن به عنوان کلام خداوند با همه معانی و الفاظ و عباراتش از سوی خدا نازل شده است؟ یا اینکه وحی تنها القا یا رویت معانی و حقایق بوده و سپس توسط رسول گرامی اسلام (ص) در جامعه عبارات و الفاظ صورت و سامان یافته است؟ نظر فلاسفه و نوراندیشان دینی در این باره چیست؟ این پرسش ها آراء متفاوتی را در میان دانشوران مسلمان برانگیخته که دست مایه محتوای این کتاب است.

چاپ اول این کتاب تالیف دکتر عباس احمدی سعدی در شمارگان 1000 نسخه، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا در 224 صفحه راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 951284

وب گردی

وب گردی