تب گیشه در ماه رمضان داغ نشد/فیلم‌هایی که نمی‌فروشند

حالا دو هفته ای از نمایش فیلم های اکران دوم نوروزی می گذرد اما همچنان فروش ناامید کننده این آثار در ماه رمضان نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آمار فروش فیلم‌های سینمایی در هفته آخر اردیبهشت ماه به صورت رسمی اعلام شد.

براساس اعداد و ارقام مشخص در جدول فروش فیلم ها، استقبال مخاطبان از فیلم های کمدی بسیار بیشتر از سینمایی های ساخته شده در سایر ژانرهاست.

با وجود اینکه هفته گذشته ماه مبارک رمضان آغاز شد و همچنین فیلم های اکران اول نوروز همچنان در پرده های سینما نمایش داده می شود، بازهم فیلم های اکران دوم نورزو فروش نسبتا خوبی دارند.

نکته قابل تامل اینجاست که مدیران سینمایی توانسته اند در انتخاب فیلم های اکران دوم نوروز ژانر های مختلف و همچنین سلیقه های متفاوت را درنظر بگیرند که سبب رونق بیشتر گیشه می شود.

باز هم و همان طور که انتظار می رفت، فیلم کمدی «تگزاس» با فروش یک میلیارد و 159 میلیون تومان مانند هفته های گذشته در صدر پرفروش ترین ها قرار گرفت و فیلم های «عصبانی نیستم» و «چهارراه استانبول» که هردو موضوعی اجتماعی دارند، به ترتیب رتبه های دوم و سوم پرفروش ها را بدست آوردند.

** تگزاس فیلم سینمایی «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان هفته جاری نیز یک میلیارد و 159 میلیون تومان در گیشه سینماهای کشور فروخته است.

این فیلم کمدی طی چهار هفته نمایش و با در اختیار داشتن 185 سالن توانسته 6 میلیارد و 663 میلیون بفروشد.

اطیابی در این فیلم سینمایی از تجربه موفق پیمان قاسم خانی در فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» استفاده کرد و حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی و سام درخشانی را برای ترکیب بازیگران خود انتخاب کرده است.

حمید فرخ نژاد، سام درخشانی، پژمان جمشیدی،گابریلا پتری، توگان تی شی را،آدریانو تولوزا، تی آگو متوس، فرانسین لیما و لی بوم بوم از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند.

«تگزاس» داستان دو جوانی است که در تگزاس با مشکلات مالی رو به رو می شوند. برنده شدن در قرعه کشی و مبارزه با گنده لات های تگزاس از جمله اتفاقاتی است که سر راهشان قرار می گیرد.

در خلاصه این فیلم آمده است: هرگز یک ایرانی را تهدید نکن، حتی تو تگزاس!

** عصبانی نیستم

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا درمیشیان در یک دو هفته اکران خود، یک میلیارد و 939 میلیون تومان فروخته است.

این فیلم اجتماعی که بعد از 5 سال توقیف روی پرده نقره ای را دید با در اختیار داشتن 92 سالن در هفته گذشته 599 میلیون و 961 هزار تومان فروش داشته است.

«عصبانی نیستم» 99 دقیقه داستان زندگی دو جوان به نام ستاره و نوید را روایت می کند. نوید از شهرستان برای تحصیل و کار به تهران می آید اما با وجود مشکلات بسیاری که برایش پیش می آید همچنان می خواهد به همه بگوید عصبانی نیستم!

باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا ، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری ،مرجان قمری، سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی ، محمد کارت، میناکریمی جبلی،حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس ، مهدی رودافشانی ، جواد جوینده میرزا و... از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

** چهار راه استانبول

فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی نیز دیگر فیلم اکران دوم نوروز سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد.

این فیلم سینمایی هفته گذشته 433 میلیون و 677 هزار تومان فروش داشته است.

«چهار راه استانبول» پس از 2 هفته نمایش در 83 سالن سینمایی یک میلیارد و 395 میلیون فروخته است.

این فیلم اجتماعی به گونه ای متفاوت حادثه دردناک پلاسکو را روایت می کند. «چهار راه استانبول» مشکلات اجتماع را در قالب داستان های ساختگی بیان می کند.

بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادى ور، ماهور الوند، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، رضا شریف نژاد، على گیل ورى، شقایق جعفرى جوزانى، مسعود کرامتی و مهدى پاکدل و بازیگران خردسال: کارن کیایى و باران صوفى از جمله بازیگران این فیلم هستند.

** خجالت نکش

فیلم سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه کنندگی امیرپروین حسینی نیز توانسته در هفته گذشته 391 میلیون و 750 هزار تومان بفروشد.

این فیلم توانسته پس از گذشت 2 هفته از اکران خود در مجموع به فروش یک میلیارد و 204 میلیون تومان برسد.

«خجالت نکش» که پیش تر در جشنواره فیلم فجر اکران شد، داستان یک زن و شوهر روستایی است که در سن پیری بچه دار می شوند.

احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی، علی صالحی و سام درخشانی از جمله بازیگرانی هستند که در این این فیلم ایفای نقش کرده اند.

** خوک

«خوک» تازه ترین ساخته مانی حقیقی است که توانسته از ابتدای اکران خود تا کنون با در اختیار داشتن 42 سالن 548 میلیون و 758 هزار تومان فروش داشته باشد.

این فیلم در هفته گذشته بیش از 199 میلیون و 233 هزار تومان در گیشه فروخته است.

در خلاصه این فیلم آمده است: حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره‌ی محبوبش می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ وقتی در شبکه‌های اجتماعی تهمت عجیبی به حسن زده می‌شود، او ناچار می‌شود برای اعاده حیثیتش نقشه‌ی هوشمندانه‌ای بکشد.

حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش، با حضور: رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.

** آن سوی ابرها

فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی از ابتدای اکران تاکنون با در اختیار داشتن 14 سالن سینمایی 111 میلیون و 779 هزار تومان فروخت.

این فیلم مجیدی که در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه بخش محمد امین (ص) را بدست آورد،در هفته دوم اکران خود 40 میلیون و433 میلیون تومان فروش داشت.

«آن سوی ابرها» که در هند ساخته شده، روایت کننده عشق، زندگی و تنوع روابط انسانی است.

ایشان خاطار، مالاویکا موهانان بازیگران این فیلم اجتماعی هستند.

** جشن دلتنگی

فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی سیدعلی قائم مقامی در هفته گذشته 38 میلیون و 166 هزار تومان فروش داشته است.

جشن دلتنگی با گذشت 2 در 31 سالن سینمایی نمایش داده شد و بیش از 108 میلیون و 750 هزار تومان فروخته است.

این فیلم سینمایی درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی و همچنین چهارطبقه اجتماعی است.

محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته‌آ پناهی‌ها، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی، اشکان منصوری، پریوش نظریه و امید روحانی بازیگران این فیلم هستند.

«جشن دلتنگی» در سال 1396 و در ژانر اجتماعی ساخته شده که پیش تر نیز در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

503

کد خبر: 951288

وب گردی

وب گردی