توفیق: زازا را نمی‌شناسم/ امضای تفاهم‌نامه با من و رئیس است

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: زازا را نمی شناسم و حدود وظایف همکارانم را نیز می دانم، اگر قرار به امضای تفاهم نامه ای باشد من باید مطلع باشم،

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، 6 روز پیش سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ایران خبر از امضای تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون ایران با فدراسیون گرجستان و باشگاه ZAZA داد.

در متن این خبر آمده بود: «دپارتمان آموزش و پژوهش فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون بسکتبال گرجستان و باشگاه ZAZA تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این نشست در محل فدراسیون بسکتبال گرجستان در تفلیس و با حضور دکتر نعیمه ظفر، مسئول دپارتمان آموزش و پژوهش فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

برخی از مفاد تفاهم‌نامه عبارتند از: حضور مدرسان آمریکایی و اروپایی برای کمپ‌های آموزشی، تمرینی ارتقا برای بازیکنان زیر 16 سال، مربیان و داوران و برگزاری تورنمنت‌های رسمی و دوستانه.

براساس اعلام فدراسیون بسکتبال می‌توان این اتفاق را تحولی بزرگ در بسکتبال پایه کشور تلقی کرد. تمامی اکادمی‌ها، زیر نظر آکادمی آموزشی فیبا (Fiba Academy) هستند.»

پس از گذشت 6 روز مدیر ورزشی باشگاه زازا گرجستان، گفت و گویی با یکی از خبرگزاری های ایرانی انجام داد و امضای چنین تفاهم نامه ای را تکذیب کرد. لاشا پارگالاوا در این باره گفت: «میهمانانی از ایران داشتیم. آنها می‌خواستند کودکان و نوجوانان ایرانی را به آکادمی زازا بیاورند و کمپی در کشور ما برگزار کنند.»

خبر مربوطه که در همان روز توسط رسانه های داخلی پوشش داده شد، حالا از سایت فدراسیون حذف شده است. علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال در این باره به خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، گفت: فدراسیون خبر امضای چنین تفاهم نامه ای را اعلام نکرده و از قول فدراسیون چنین حرفی نزده اند. رسانه های دیگر این خبر را زده اند و فرد مشخصی از فدراسیون، این خبر را اعلام نکرده است.

وی درباره تکذیب باشگاه زارا تصریح کرد: من به عنوان دبیر فدراسیون و مقام اجرایی، یک حرف را تأیید یا تکذیب کرده و خبری را اعلام می کنم یا روابط عمومی فدراسیون باید از طرف کمیته ها خبری را رسانه ای کند یا رئیس فدراسیون مستقیما خبری را بگوید. آیا در خبر نامی از این افراد برده اند یا از طرف آنها خبری را نقل کرده اند؟

دبیر فدراسیون درباره اینکه دپارتمان آموزش و پژوهش فدراسیون بسکتبال چنین تفاهم نامه ای را امضا کرده، خاطرنشان کرد: شما باید با رئیس این دپارتمان صحبت کنید. به من در این باره چیزی منتقل نشده است.

توفیق ادامه داد: اگر چنین چیزی باشد رئیس یا دبیر این تفاهم نامه را امضا می کند. من زازا را نمی شناسم و حدود وظایف همکارانم را نیز می دانم. اگر قرار به امضای تفاهم نامه ای باشد من باید مطلع باشم، کما اینکه سال گذشته با عراق تفاهم نامه امضا کردیم. من به نمایندگی از بسکتبال ایران به عراق رفتم و تفاهم نامه را امضا کردم. باز هم می گویم فدراسیون چنین تفاهم نامه ای را امضا نکرده است.

وی در پایان گفت: ما ارتباط خوبی با کشورهای مختلف داریم ولی اگر بخواهیم تفاهم نامه ای امضا کنیم حتما اعلام می کنیم چرا که این تلاش ها در جهت پیشرفت بسکتبال صورت می گیرد.

604

کد خبر: 951297

وب گردی

وب گردی