جزئیات برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت آزادسازی خرمشهر

مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برنامه های این سازمان را به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر تشریح کرد.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: به دلیل مقارن بودن این روز با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآنی برگزار شده که فردا پنجشنبه همزمان با آزادسازی فتح خرمشهر در این نمایشگاه شب شعری در حوزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این شب شعر، شاعران استان خوزستان حضور یافته و در رابطه با فتح ملکوتی خرمشهر شعر خواهند سرود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: همچنین شب شعری با زبان عربی در شهرستان خرمشهر برگزار می شود که حتی در شهرهای دیگر استان به همین مناسبت به برگزاری نمایشگاه یا شب های شعر به مناسبت یاد آوردن شهدا همزمان با ماه مبارک رمضان شب هایی با قرآن برگزار خواهند کرد.

فردا پنجشنبه 3 خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر است که در ساعت دو بعدازظهر این روز خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز «مسجد جامع» و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز درآمد. بدین ترتیب این شهر مقاوم که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمده بود، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه) اسارت، آزاد شد.

در این روز از آزادسازی خرمشهر با نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن می توان یاد کرد. این فتح انعکاس جهانی داشت به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌ است.

901/900

کد خبر: 951350

وب گردی

وب گردی