پروژه بهره‎برداری از آزادگان شمالی به اُیکو تحویل شد

مدیرعامل شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (OICO) گفت: پس از استقرار کامل گروه‎های اجرایی و تجهیزات کارگاهی، پروژه بهره‎برداری از میدان آزادگان شمالی به شرکت اُیکو تحویل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهرداد داودی افزود: با برنده شدن شرکت اُیکو در مناقصه‌ بهره‌برداری پروژه میدان آزادگان شمالی که از سوی شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد، این شرکت نسبت به استقرار گروه مدیریت و گروه‌های اجرایی اقدام کرد.

او با بیان این‎که این پروژه، نخستین برون‎سپاری کامل بهره‎برداری و تعمیرات میدان به بخش خصوصی به شمار می‎رود، به راهبرد‎های جدید این شرکت برای ورود به بهره‎برداری از میدان‌های بالادستی با توجه به تجارب پروژه‎های انجام شده قبلی اشاره و عنوان کرد: بهره‎برداری از میدان آزادگان شمالی در بخش روزمینی به مدت ۲ سال و قابل افزایش تا پنج سال به شرکت اُیکو واگذار شده است.

داودی ضمن قدردانی از همکاری‌های کارفرما در این پروژه، به اهمیت جذب نیروهای بومی و اهتمام این شرکت برای استفاده از این نیروها تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری آموزش‌های فنی و تخصصی در این پروژه انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: اُیکو ایمنی را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، بر اساس سیاست جدید شرکت ملی نفت ایران مبنی بر واگذاری بهره‎برداری برخی میدان‌ها به بخش خصوصی، مناقصه واگذاری بهره‎برداری میدان آزادگان شمالی از سوی شرکت نفت و گاز اروندان برگزار و شرکت اُیکو برنده این مناقصه شد.

میدان نفتی آزادگان شمالی بخشی از میدان نفتی آزادگان به شمار می‌رود که در حدود ١٢٠ کیلومتری غرب اهواز (غرب رودخانه کارون) در مرز مشترک ایران و عراق در جنوب غرب ایران واقع شده و شامل ۵۹ حلقه چاه و خطوط لوله جریانی و واحد فرآورش مرکزی با ظرفیت ۷۵ هزار بشکه در روز است.

شرکت اُیکو همچنین با هدف معرفی بیشتر متدولوژی OPERCOM و نرم‌افزار ICAPS در حوزه مدیریت فعالیت‎های پیش‎راه‎اندازی و راه‎اندازی، سمیناری آموزشی با این محوریت، با همکاری شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون برگزار کرده است.

این سمینار با حضور مدیرعامل و جمعی از کارشناسان و متخصصان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون، امروز (چهارشنبه، دوم خردادماه) در این شرکت برگزار شد.

402

کد خبر: 951382

وب گردی

وب گردی