تصمیم هیات حل اختلاف برای انتخاب شهردار بوشهر لازم الاجراست

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: تصمیم هیات حل اختلاف فصل الخطاب و برای همه لازم الاجراست و اگر نظر این هیات علیه نظر شورای شهر بود، شورا باید گزینه ی دیگری را برای تصدی گری منصب شهرداری بوشهر معرفی کند.

ابوذر دهدار، رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه هیات مرکزی حل اختلاف هنوز رای خود را در خصوص شهردار بوشهر اعلام نکرده در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: ما منتظر اعلام این رای هستیم، متاسفانه تاکنون پاسخی به ما داده نشده و هیات مرکزی حل اختلاف هنوز جلسه ای درباره این موضوع تشکیل نداده است و مشخص نیست این رای تا چه تاریخی اعلام خواهد شد.

دهدار افزود: جلسه ی شورای شهر برای تعیین تکلیف موضوع شهردار جدید موکول به بعد از اعلام رای این هیات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم هیات حل اختلاف فصل الخطاب و برای همه لازم الاجراست و اگر نظر این هیات علیه نظر شورای شهر بود، شورا باید گزینه ی دیگری را برای تصدی گری منصب شهرداری بوشهر معرفی کند.

رئیس شورای شهر بوشهر در رابطه با اختلاف شورای شهر بوشهر و وزارت کشور گفت: وزارت کشور اعلام کرد که با توجه به استعلامی که از مراجع ذی صلاح گرفته شده است، صلاحیت آقای دهقانی منتخب شورای شهر برای شهرداری بوشهر احراز نشده است.

وی با بیان اینکه از وزارت کشور مستندات این مدعا را خواستار شدیم که متاسفانه مستندات و دلایلی به شورا ارائه نشد بیان کرد: شورا بر مصوبه اصرار کرد و این پرونده به هیات مرکزی حل اختلاف رفت.

پس از پیچ و خم های بسیار در انتخاب شهردار بوشهر، شورای شهر در نشست علنی در روز یکشنبه 6 اسفند ماه 96 نبی الله دهقان را با 6 رای موافق به عنوان شهردار این شهر انتخاب کرد که وزارت کشور پس از چندی اعلام کرد صلاحیت منتخب شورای شهر بوشهر برای شهردارشدن احراز نشده است. اما ۶ عضو شورای شهر بوشهر که رای موافق به گزینه منتخب داده بودند، به وزارت کشور معترض و خواستار اعلام نظر هیات مرکزی حل اختلاف در ارتباط با گزینه منتخب شهرداری بوشهر شده اند.

گفت و گو از : محمدحسین معصوم زاده

کد خبر: 951387

وب گردی

وب گردی