استفاده از ظرفیت بسیج در حوزه صنعت آب و برق/ لزوم انتقال فرهنگ مصرف در جامعه

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: تفکر بسیجی و جهادی می‌تواند به حوزه صنعت آب و برق کمک فراوانی داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی اکبر مهاجری، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در همایش توجیهی فرماندهان و اعضای شورای حوزه های مرکز مقاومت بسیج وزارتخانه متبوعش، با اشاره به فعالیت بسیجیان این وزارتخانه در طول سال ها و کارآمدی این قشر، اظهار داشت: جمع کثیری از کارکنان وزارت نیرو از اعضای بسیج هستند و بیش از 50 درصد پرسنل ما در این مجموعه فعالیت دارند.

او با بیان اینکه 25 درصد از همکاران ما نیز از جمعیت ایثارگران هستند، عنوان کرد: این اعداد بسیار مهم و قابل توجه است و انتظار می رود بر بسیجیان وزارت نیرو روز به روز افزوده شود. تفکر بسیجی و جهادی می تواند به حوزه صنعت آب و برق کمک فراوانی داشته باشد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با تشکر از برگزاری این همایش و امضای تفاهم نامه بین مرکز بسیج و سازمان بسیج اصناف کشور، ادامه داد: این اقدام در جهت اقتصاد مقاومتی است و حرکتی که کشور لازم است به آن سمت حرکت کند. سمتی که اقتدار مملکت و ملت در آن است.

مهاجری درباره حوزه صنعت آب و برقی و مقایسه ی آن در اوایل انقلاب و زمان حال عنوان داشت: در اوایل انقلاب قدرت نصب شده در برق کشور 3 تا 4 هزار مگاوات بوده و اکنون این آمار به نزدیک 76 هزار مگاوات رسیده است. یعنی می توان گفت امروز قدرت نصب شده 16 برابر افزایش داشته است.

او از افزایش سدهای کشور گفت و اینگونه آمار داد که امروز تعداد سدهای ما به 15 تا 16 برابر رسیده و سدهای ملی ما نیز به حدود 170 تا 180 مورد رسیده است.

مهاجری با اشاره به افزایش جمعیت کشور، عنوان داشت: امروز آمار جمعیت نسبت به گذشته سه برابر شده ولی مصرف ما 15 برابر افزایش پیدا کرده که این قابل تامل و بررسی است. بخش عمده ای از این مصرف در جاهای صرف می شود که مناسب نیست.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تصریح کرد: کشوری که از پول، منابع، ثروت، انرژی و آب خود درست استفاده می کند، قطعاً بهره لازم را هم خواهم برد. متاسفانه در مقوله مصرف دارای مشکل هستیم.

او افزود: بایستی فرهنگ مصرف در جامعه بخوبی برای مردم انتقال داده شود و دستگاه های متولی کار برنامه ریزی درست و صحیحی را اعمال کنند. بعنوان مثال در محصولات کشاورزی از محصولات کم مصرف تر استفاده کنیم. بایستی در حوزه برق نیز بتوانیم پیکِ بار را کنترل کنیم تا هم صرفه جویی شود و هم سرمایه گذاری ما افزایش داشته باشد.

402

کد خبر: 951391

وب گردی

وب گردی