تقلای دانش آموزان آمریکا برای زنده ماندن

بعد از تیراندازی های پیاپی در مدارس آمریکا، دانش آموزان این کشور هشتگ " اگر در مدرسه بمیرم" را در فضای مجازی به کار می برند تا در صورت تیراندازی و کشته شدن، نامشان به یادگار بماند.

به گزارش ایسکانیوز، در حالی که مدارس ایالت های مختلف آمریکا شاهد تیراندازی هایی بوده است، دانش آموزان این مدارس تصمیم گرفتند تا از هشتگ "#IfIDieInASchoolShooting" (اگر در تیراندازی در مدرسه بمیرم) استفاده کنند تا در صورت تیراندازی و مرگ حداقل نام آن ها باقی بماند.

این هشتگ که از روز یکشنبه پرکاربرد شد ابزاری است برای آنکه دانش‌آموزان به شکلی پیشگیرانه صدایشان را به گوش همه برسانند و به خانواده‌هایشان بگویند آنها را دوست دارند و از بابت تجاربی که دیگر از دستشان رفته متاسف هستند.

این دانش‌آموزان در این گفت‌وگوی جمعی یک محاسبه اساسی کرده‌اند که بهتر است الان حرفشان را بزنند چون شما هرگز نخواهید دانست آیا پیش از کشته شدن در تیراندازی در مدرسه فرصت این که به مادرتان زنگ بزنید و به او بگویید دوستش دارید خواهید داشت یا خیر.

آنها می‌گویند شما هرگز نمی‌توانید بدانید آیا امسال مدرسه شما قربانی تیراندازی بعدی خواهد بود یا خیر.

یکی از این دانش‌آموزان به نام پرسیلی لیلاند، دانش‌آموز دبیرستان کلورادو گفت: من تنها تبدیل به یک آمار خواهم شد. من نخواهم توانست به کالج بروم. سگ من همواره به دنبال من خواهد گشت. من تبدیل به یک هشتگ خواهم شد. من هرگز نخواهم توانست برای زندگی‌ام دوباره بجنگم. پس نگذارید خشونت مسلحانه ادامه یابد.

این در حالی است که همین چند روز پیش در یکی از جدیدترین حوادث تیراندازی ۱۰ نفر شامل هشت دانش‌آموز در تیراندازی در مدرسه‌ای در سانتافه در تگزاس کشته شدند.

پلیس اعلام کرد که این تیراندازی توسط یک پسر ۱۷ ساله صورت گرفت.

کد خبر: 951435

وب گردی

وب گردی