واکنش سعیدی به پخش کلیپش در فضای مجازی/تا آخرین مرحله پیگیرم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تکذیب حواشی ایجاد شده پیرامون سوال از رئیس جمهور گفت:بنده امضای خود را پس نگرفته ام و محکم و مصمم پای این امضا ایستاده ام و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می کنم.

زهرا سعیدی مبارکه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره پس گرفتن امضای خود در طرح سوال از رئیس جمهور، درپاسخ به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: اخیراً در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر اینکه بنده امضای خود را پس گرفته ام مطرح شده که این موضوع را قویاً تکذیب می کنم و اعلام می کنم که مصرانه در صدد استیفای این موضوع در پارلمان هستم.

وی ادامه داد: از همان ابتدا وقتی مرحله دوم طرح سوال از رئیس جمهور را که در 5 محور تهیه شده بود، امضا کردم بنای خود را بر پایبندی این امر گمارده و به امضای خود تا احقاق این امر نهایت پیگیری را خواهم داشت و از نظر اخلاقی نیز خود را نسبت به این مسئله متعهد می دانم.

سعیدی مبارکه یادآور شد: مستندات حضور منظم و جدی بنده در جلسات ویژه کمیسیون اقتصادی برای بررسی سوال با حضور نمایندگان رئیس جمهور موجود است و به طور نمونه در یکی از جلسات در باب موضوع اشتغال که یکی از موارد سوال بود، نقد تندی را درباره بکارگیری بازنشستگان مطرح کردم که اتفاقا بازتاب زیادی هم داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه اخیرا کلیپی ازسوی همکارانم درباره پس گرفتن امضای بنده درباره طرح سوال از رئیس جمور پخش شده، که خلاف واقع است و بنده تأکید می کنم که در مورد سوالات طرح شده همکاری که کلیپ ایشان حواشی بهمراه داشته تا پایان پای امضای خود بودم.

وی با بیان اینکه ظاهراً خود ایشان هم در مصاحبه با رسانه ها این مطلب را اعلام نموده است،گفت: همین که هیچ مستندی دال بر پس گرفتن امضا وجود ندارد خود موید این قضیه است؛ البته طبق قانون در صورتی که توضیحات نمایندگان رئیس جمهور قانع کننده باشد، سوال کنندگان می توانند امضای خود را پس بگیرند و این حق طبیعی آنهاست ضمن آنکه باید روند قانونی سوال از رئیس جمهور طی شود و در همین حین اگر توضیحات نمایندگان رئیس جمهور نتواند نظر سوال کنندگان را تغییر دهد، باید سوال در صحن علنی مطرح شده و آقای رئیس جمهور شخصاً در مقام توضیح دهنده در صحن مجلس حاضر شود.

سعیدی مبارکه اضافه کرد:به نظر بنده حضور رئیس جمهور در صحن علنی یک فرصت برای ایشان و دولت است و در صورت لزوم می توانند از این فرصت برای تشریح عملکرد خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: از رسانه های محترم انتظار می رود اخبار مربوط به سوال از رئیس جمهور را از منابع موثق و معتبر پیگیری کنند و اجازه ندهند برخی حاشیه سازی ها ،تقطیع کلیپ ها یا اشکالات لفظی باعث تغییر در روند پیگیری ها و یا خارج شدن مسئله از مسیر قانونی خود شود.

نائب رئیس فراکسیون جوانان در پایان پیرامون اصلاح طرح منع به کارگیری بازنشستگان،اظهار داشت: بنده به عنوان طراح این طرح به جوانان عرض می کنم که بدانند این طرح دمیدن روح نشاط در کالبد بدنه مدیریتی کشور است و در همین رابطه مجلس با رای 70 درصدی خودش طی اقدامی از جوانان دهه شصتی حمایت کرد و مسلماً تغییر جایگاه این تعداد از مدیران رده بالا،که تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند به اتاق فکر ها و پست های مشورتی و جایگزینی جوانان در مسند های اجرایی، کمک به عدالت نسلی خواهد کرد.

کد خبر: 951453

وب گردی

وب گردی