افزایش 40 درصدی تولید گندم در واحد اهواز

در سال زراعی جاری ، تولید گندم در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز: دکتر مانی مجدم رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اعلام این خبر، استفاده از رقم مرغوب ، کاشت به موقع ، مبارزه با آفات و علف های هرز و مدیریت مناسب به زراعی را از جمله عوامل موثر در این موفقیت خواند و گفت: علیرغم کمبود و محدودیت منابع آبی ، حدود 4 تن گندم در هر هکتار از مزرعه واحد اهواز برداشت صورت گرفت که نسبت به سال های قبل در بخش درآمد زایی دانشگاه موفق تر بوده است.

مجدم تصریح کرد : گندم از نظر میزان تولید و سطح زیر کشت مهمترین محصول کشاورزی ایران در مناطق مختلف کشور به شمار رفته و از نظر اقتصادی و تأمین غذای اصلی مردم حائز اهمیت فراوانی دارد، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در 3 سال اخیر توانسته است تناژ این محصول استراتژیک را در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه افزایش دهد.

وی همچنین مدیریت مناسب مزرعه این واحد دانشگاهی توسط مهندس شاپور برات پور و عوامل زیر مجموعه را نیز یکی از عوامل افزایش تناژ گندم خواند و تصریح کرد: سعی خواهیم کرد تا درسال زراعی جدید، نیز تناژ این محصول را بیش از این افزایش دهیم.

کد خبر: 951513

وب گردی

وب گردی