انقلاب اسلامی معادلات سیاسی و ژئوپلوتیکی آمریکا را بهم ریخت

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۵۷ یک شوک سیاسی و ژئوپلوتیک بزرگ برای آمریکا بود و تمام معادلات آن ها را در منطقه و خارج از آن بهم ریخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر در حرم مطهر حضرت امام(ره) به سخنرانی پرداخت‌.

وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۵۷ یک شوک سیاسی و ژئوپلوتیک بزرگ برای آمریکا بود و تمام معادلات آن ها را در منطقه و خارج از آن بهم ریخت.

پوردستان افزود: قبل از پیروزی انقلاب، کشور ایران یکی از کشورهای تحت استعمار آمریکا بود و مزیت های فراوانی را برای این کشور داشت؛ اولین مزیت حضور ایران در شمال تنگه هرمز و دریای عمان بود و آمریکا می توانست به راحتی مسیر انتقال انرژی و نفت را در کنترل خود در آورد در واقع کشور ما در آن زمان ژاندارمری منطقه و تابع دستورات آمریکا بود.

وی ادامه داد: با حدوث انقلاب اسلامی تمامی این مزیت ها از آمریکا گرفته شد لذا طبیعی است که آن ها عصبانی و ناراحت باشند؛ نگرانی اصلی آمریکا که رهبر انقلاب هم به آن اشاره داشتند این است که انقلاب اسلامی ادبیات جدیدی را مبنی بر استقلال، آزادی، ولایت پذیری و مقاومت را به وجود آورد و آمریکا می داند که این ادبیات منحصر به مرزهای ایران نیست بلکه کشورهای همسایه نیز از آن بهره می برند.

ریاست مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به توطئه های آمریکا از ابتدای انقلاب تصریح کرد: آمریکا در ابتدا کشور ما را در زمینه های مختلف تحریم کرد و چندین کودتا را در داخل پایه گذاری کرد همچنین چندین بمب گذاری و عملیات تروریستی را مدیریت کرد اما ملت بزرگ و جوانان متعهد ایران اسلامی با صبر و روح ولایت پذیری این مقاطع خطرناک را پشت سر گذاشتند.

ادامه دارد...

302

کد خبر: 951525

وب گردی

وب گردی