کاهش ۵۰ درصدی بودجه در کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سال به سال به شهر کرمانشاه در خصوص تقسیم اعتبار ظلم شده است و امسال در استان کاهش ۵۰ درصدی بودجه داشتیم.

به گزارش ایسکانیوز، احمد صفری امروز پنج شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ابراز داشت: با مهندس تخت شاهی و نوبخت جهت تغییر پایان هزینه کرد اعتبارات کمک دارایی از ۳۱ تیر به ۳۱ شهریور مکاتبه ای داشتم و دستوری از ایشان گرفتم که امیدوارم تا هفته آینده بتوانیم ابلاغیه را در این خصوص دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر برای همه پدر بود و برای استان کرمانشاه ناپدری، افزود: امسال کل کشور ۴۰ درصد کاهش بودجه داشت و متاسفانه استان کرمانشاه در این راستا ۵۰ درصد کاهش بودجه داشته است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ضمن اعتراض به نحوه تقسیم اعتبارات استان، بیان داشت: قبلا این تقسیم بر اساس جمعیت لحاظ می شد اما در توزیع اعتبارات ۹۷ این مهم حاکم نشده است این درحالیست که نمیدانم اشکال تقسیم بندی بر اساس جمعیت کجاست؟

وی تصریح کرد: متاسفانه بخش های وابسته به شهر کرمانشاه از بخش های کل شهرستانهای دیگر محروم تر هستند.

صفری اذعان داشت: سال ۹۵ سهم کرمانشاه حدود ۴۹.۱ درصد بود سال ۹۶ به ۴۵.۸ درصد کاهش پیدا کرد و در سال ۹۷ به ۴۵ درصد رسیده است و می بینیم که سال به سال به شهر کرمانشاه در خصوص تقسیم اعتبار ظلم شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر چنین است من هیچ دفاعی ندارم و باید به ناچار جلسه را ترک کنم چون مردم به ما رای دادند که از حق و حقوقشان دفاع کنیم.

صفری ادامه داد: در این راستا راضی نیستم ۱۰۰۰ تومان از کوچکترین بخش مرزی کم شود و به شهر کرمانشاه اضافه شود اما انتظار داریم عدالت حداقلی در این خصوص رعایت شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بیشترین پروژه های ناتمام در شهر کرمانشاه قرار دارد پس چه معیاری برای تقسیم اعتبار دارند که ۴۵ درصد به شهر کرمانشاه اختصاص داده اند!

901

کد خبر: 951540

وب گردی

وب گردی