وزیر علوم: وضعیت دانشگاه آزاد به لحاظ کیفیت و سطح علمی مطلوب است

منصور غلامی گفت: وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی به همراه واحدهای مستقر خود در تهران و شهرهای دیگر با هماهنگی‌هایی که با وزارت علوم پیدا کردند، به سمتی حرکت می‌کنند که شرایط مطلوب‌تر و بهتری پیدا می‌کنند.

منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به سی‌وششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشگاه آزاد و عملکردهای آن را باید از دو رویکرد مورد توجه و بررسی قرار داد، ابتدا اینکه به عنوان نخستین دانشگاه غیر دولتی بعد از انقلاب، از درجه اهمیتی بالایی برخوردار است و دیگر مدل ارزیابی آن است.

وی اظهار کرد: این دانشگاه با رویکرد عمومی کردن تحصیلات در سطح کشور شکل گرفت که حرکتی بسیار خوب در زمان خودش بود.

وزیر علوم با بیان اینکه شرایط امروز این دانشگاه مطلوب است تصریح کرد: وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی به همراه واحدهای مستقر خود در تهران و شهرهای دیگر با هماهنگی‌هایی که با وزارت علوم پیدا کردند، به سمتی حرکت می‌کنند که شرایط مطلوب‌تر و بهتری پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به وجود برخی نقدها در خصوص عملکرد این دانشگاه گفت: پیش از این نقدها بیشتر بر روی کیفیت و توسعه تحصیلات تکمیلی بوده که با شرایطی که از لحاظ علمی استاندارد نبوده است ارزیابی می‌شدند؛ اما خوشبختانه در حال حاضر با وزارت علوم هماهنگی‌ پیدا کرده است و امیدواریم به عنوان یکی از مجموعه‌های علمی خصوصی بتواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: باید گفت در مجموع فارغ از نقدهایی که به برخی واحدهای دانشگاه آزاد و برخی مجموعه های آن می‌شود اما دانشگاه آزاد از لحاظ کیفیت و سطح علمی مطلوب و خوب است.

کد خبر: 951584

وب گردی

وب گردی