استانی که بیشترین عملیات ریلی را داراست

مدیرکل راه آهن استان یزد گفت : 40 درصد حمل و نقل ریلی کشور در استان یزد انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز معاون بهره برداری وسیروحرکت راه آهن کشور در نشست تخصصی مدیران منطقه ای راه آهن استان گفت:استان یزد با بیشترین علمیات ریلی ، قطب حمل و نقل ریلی کشور است.
احمدی افزود : هم اکنون 35 تا 40 درصدی حمل بار کشور ، از طریق حمل ونقل ریلی انجام می شود .
معاون بهره برداری وسیر وحرکت راه آهن کشور با اشاره به افزایش کیفیت خطوط ریلی استان گفت: در حال حاضر بحث اتصال خط ریلی اردکان به چادرملو در دستور کار قرار دارد که با توجه به حجم تقاضای زیاد در این محور دو خطه کردن این مسیر نیز در اولویت قرار دارد.
مدیرکل راه آهن استان نیز در این نشست از فعالیت روزانه 120 رام قطار خبرداد وگفت: تقریبا 40 درصد حمل و نقل ریلی کشور در استان یزد انجام می شود و این استان توانسته رتبه نخست کشور را کسب کند .
داوودی افزود: پارسال حدود47 میلیون تن بار توسط راه آهن حمل شده که این رقم خیلی ناچیزاست.
وی ادامه داد:امید است از 47 میلیون تن به حمل82 میلیون تن بار در سال 97 برسیم که این مقدار نیازمند توسعه زیر ساخت ها در حیطه راه آهن است.
وی گفت : استفاده از خطوط ریلی باعث کاهش آسیب های محیط زیستی ،تصادفات جاده ای و نیز زیر ساخت های جاده ای می شود.
داوودی به موفقیت های راه آهن یزد در حمل بار اشاره کرد وافزود:از حمل در سال 94 که 11 میلیون تن بوده به 17 میلیون تن در پایان سال 96 رسیدیم که این جهش خوبی در کشور توسط راه آهن یزد بوده است.
وی هم چنین به احداث خط دوم بافق به زرین شهر اشاره کرد وگفت:در شبانه روز حدود 32 رام قطار مسافربری در محدوده ی اداره کل تردد می کند که از 15 هزار مسافر 3 هزار نفر مقصدشان یزد است.

کد خبر: 951672

وب گردی

وب گردی