سروری: دولت ها باعث انفعال احزاب هستند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین افت هایی که احزاب را منفعل می کند این است که توسط دولت ها شکل می گیرند.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص احزاب گفت: احزاب در ایران درست متولد نشدند و نتیجه این می شود که با یک جریان انتخاباتی شکل می گیرند و بعد از آن غیر فعال می شوند و این یکی از آفت هایی است که احزاب در ایران با آن مواجه هستند.

وی با اشاره به این که تحرک احزاب در ایام انتخابات بیشتر می شود اظهار داشت: بهار احزاب در مواقع انتخابات است و مداومتی در آن ها پس از این دوره دیده نمی شود که متاسفانه این یکی دیگر از افت هایی است که به آن دچار هستند.

سروری ادامه داد: متاسفانه یکی از اصلی ترین افت هایی که احزاب را منفعل می کند این است که توسط دولت ها شکل می گیرند و طبیعتاً این ها بر اساس یک فرآیند منطقی شکل نگرفته و روند صفر تا صد را طی نکردند، که در نهایت انفعال این احزاب پس از یک دوره کوتاه مدت قطعی است.

وی با بیان اینکه احزاب پلی برای اعاده مطالبات مردم باید باشد اعلام کرد: متاسفانه دولت ها برای بالابردن وزن های طیف سیاسی همگرا در نهایت آمدند و هزینه های آن ها هم تامین کردند که اساسا در زمینه مطالبات مردم شکل نگرفتند و قضیه معکوس می شود و این اتفاق مبتنی بر احقاق خواسته های دولت پای می گیرد .

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: به نوعی احزاب باید مطالبات مردم را از قدرت پیگیری کنند اما در ایران بسیاری از احزاب مطالبات دولت را برای مردم بومی سازی می کنند و در جهت بستر سازی منویات دولت تلاش می کنند.

وی با اشاره به این که ما در همه عرصه های احزاب با مشکل روبرو هستیم به موضوع مشکلات مادی آن ها اشاره کرد و تصریح داشت: این یکی از مشکلات مهم برای احزاب است، چون بسیاری از آن ها توسط دولت شکل می گیرند و طبیعتا فاصله و شکاف جدی میان احزاب دولتی و غیر دولتی شکل می گیرد، وقتی هم که دولت ها می روند طبیعتا این احزاب هم رکود می کنند چرا که اساسا این ها نتوانستند در مسیر مطالبات مردم قدم بردارند.

سروری در پایان با اشاره به این که آموزش و کادر سازی و همچنین دولت سایه در ایران توجهی نمی شود، اظهار داشت: این هاست که مطالبات مردم را شکل می دهد وقتی دولت سایه تشکیل می دهید یعنی در همه امور کشور وارد می شوید و حرف و برنامه دارید، به طور مستمر مجبورید در همه حوزه ها ظهور و بروز کنید.

303

کد خبر: 951718

وب گردی

وب گردی