دیداربا  خانواده دو شهید عملیات بیت المقدس انجام شد

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با خانواده دو شهید عملیات بیت‌المقدس دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز ازروابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر جمعی از مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با خانواده دو شهید عملیات بیت المقدس دیدار کردند.
در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با ارج نهادن به جانفشانی های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: « شهدا از جان گرانبهای خود گذشتند تا ما بتوانیم امروز با امنیت کامل در کشور زندگی کنیم و باید قدردان رشادت های آنان باشیم.»
مادر شهید یدالله جورسرایی نیز در این دیدار ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به بیان خاطرات آن شهید بزرگوار پرداخت .
پاسدارشهید یدالله جورسرایی در سال 1326 در روستای شمسه بیجار دیده به جهان گشود و دوران ابتدایی را در دبستان دولتی پیربازار رشت طی کرد.در سال 1356 به خدمت سربازی رفت و در تیپ هوابرد شیراز مشغول به خدمت شد و در طول خدمت سربازی خود جزء یکی از بهترین چتربازان به شمار می رفت. پس از خدمت سربازی در اولین ماههای جنگ تحمیلی داوطلبانه از طرف ارتش به جبهه اعزام شد و در عملیات ثامن الائمه شرکت داشت و در این عملیات مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد.پس از بهبودی بار دیگر از سوی بسیج به جبهه رفت و در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و سرانجام در بامداد 24 اردیبهشت 61 به شهادت رسید.
همچنین در دومین دیدار مادر شهید رحمت امانی گیگاسری با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر مجموعه ای از خاطرات شهید رحمت امانی را به سمع حاضرین رساند.
شهید رحمت امانی نیز در سال 1337 متولد و پس از گذراندن دوران تحصیل به خدمت مقدس سربازی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزام شد.دوران خدمت این شهید بزرگوار مصادف با سالهای آغازین جنگ تحمیلی بود از این رو بنا به ضرورت به مناطق عملیاتی کشور و مناطق جنگی اعزام شد و پس از مدتی پیکار با دشمن بعثی سرانجام در دوازدهم اردیبهشت 1361 در دارخویین به مقام والای شهادت دست یافت و در گلزار شهدای آلاسر فومن به خاک سپرده شد.

204

کد خبر: 951726

وب گردی

وب گردی