دانشگاه شریف برای تعریف میان‌رشته‌ای‌ها در حوزه مهندسی پزشکی برنامه‌ریزی  دارد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف بر لزوم ساماندهی میان‌رشته‌ای‌ها تاکید کردو گفت:در دانشگاه شریف برای تعریف میان‌رشته‌ای‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و همکاری‌ خوبی با دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران دراین حوزه داریم.

دکتر داوود رشتچیان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به رشته‌های میان‌رشته‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این زمینه باید فعالانه‌تر عمل کرد، البته برخی زیرساخت‌ها در این زمینه مهیا نیست.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف افزود:‌ متاسفانه هنوز مشخص نیست که چه کسی متولی این کار است، باید نیازهای صنعتی به دانشگاه‌ها ارجاع شود، باید بتوان از پتانسیل دانشگاه‌ها استفاده کرد.

داوود رشتچیان اظهار داشت: اکنون دانشگاه‌ها راسا اقدام می‌کنند و به رشته‌هایی که علاقه دارند، می‌پردازند یعنی ماموریت گرا نیستند. اگر ماموریت‌گرا باشند نیاز به تخصص‌های دیگر، همگرایی را رشته‌های دیگر فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: باید کارگروهی تشکیل شود تا بتواند تسهیلات لازم را ایجاد کند و اساتید را سمت‌و‌سو دهد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف یاد آورشد: ما در دانشگاه شریف برای تعریف میان‌رشته‌ای‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم، در پنج دانشکده حوزه مهندسی پزشکی را دنبال می‌کنیم. همکاری‌های خوبی با دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران در حوزه میان‌رشته‌ای‌ها داریم.

گفتنی است ، رشته های میان رشته ای دانشگاه شریف که به عنوان رشته دوم دانشجویان بشمار می روند دانشجویان با تحصیل در آن ۲ مدرک می گیرند. در دانشگاه صنعتی شریف رشته های میان رشته ای درمقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است که دانشجویان می توانند آن ها را همزمان با تحصیل خود به عنوان رشته دوم انتخاب کنند. به طور مثال دوره اقتصاد و کارآفرینی در این دانشگاه به عنوان رشته دوم دانشجویان راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته وعده برگزاری رشته های میان رشته ای مهندسی زیستی و فیزیک پزشکی را به دانشجویان داده بود که دانشجویان با گذراندن رشته دوم در زمان تحصیل خود پس از فارغ التحصیلی دو مدرک دریافت می کنند.

204

کد خبر: 951746

وب گردی

وب گردی