صدور حکم جالب قاضی کاظم‌زاده برای شکارچیان شوکا

شعبه 101دادگاه کیفری دو شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی در رسیدگی به پرونده شکار غیرمجاز یک راس شوکا از منطقه حفاظت شده ارسباران (جنگل دیزمار) موضوع شکایت اداره محیط زیست ورزقان برای شکارچیان حکم جالبی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان خداآفرین، شکارچی غیرمجاز حیوانات و جانوران وحشی را به احداث پنج فقره آبشخور در منطقه حفاظت شده ارسباران و دیزمار برای استفاده حیوانات جنگلی محکوم کرد.

این حکم به این شرح است: با عنایت به جامع اوراق و محتویات پرونده و شکایت اداره شاکی و تحقیقات انجام شده توسط مرجع انتظامی و کشف گوشت شکار و کله و پاچه آن از منزل متهمین و دفاعیات بلاوجه متهمین، دادگاه اتهام متهمین را محرز و مسلم دانسته و مستنداً به ماده 11 قانون شکار و صید و مواد 64، 66 و 79 و بند ب ماده 84 و قانون مجازات اسلامی و مواد 2 و 6 آئین‌نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی و رای وحدت رویه 746 هیئت عمومی دیوان عالی کشور، هر یک از متهمان را به انجام خدمات عمومی رایگان به میزان 300 ساعت در اداره شاکی جهت احداث پنج فقره آبشخور در منطقه حفاظت شده ارسباران و دیزمار برای استفاده حیوانات جنگلی جایگزین 6 ماه حبس تعزیری محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد در صورت عدم انجام مجازات جایگزین حبس، مجازات حبس در حق متهمین اجرا خواهد شد.

این رأی که توسط قاضی کاظم‌زاده صادر شده، در جشنواره آرای جایگزین حبس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه به عنوان رأی متخب برگزیده شد.

گفتنی است از مدت ها پیش حکم حبس جایگزین در بسیاری از شعبات دادگاه ها صادر می شود و با این کار علاوه بر اینکه از افزایش جمعیت زندان ها جلوگیری می شود متهمان به کارهای فرهنگی و اجتماعی می پردازند.

تسنیم

700

کد خبر: 951768

وب گردی

وب گردی