محور شرارت، ائتلافی برای تغییر نقشه خاورمیانه

سردبیر مجله بین المللی ژون آفریک معتقد است ائتلاف سه کشور آمریکا، اسرائیل و عربستان به دنبال به راه انداختن جنگ در خاورمیانه و تغییر نقشه آن بوده و قصد دارند با نفوذ منطقه ای ایران مقابله نمایند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، سردبیر مجله بین المللی فرانسوی زبان ژون آفریک هشدار داد خاورمیانه از کشورهای ضعیفی تشکیل شده که در حال برنامه ریزی برای سوق دادن این منطقه به جنگی جدید هستند.

بشیر بن یحمد با اشاره به بمباران پایگاه های سوریه توسط اسرائیل و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا و خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران گفت: هم اکنون توپخانه این جنگ سه گلوله اول را شلیک کرده است.

سردبیر این نشریه بین المللی در مقاله ای تحت عنوان «آمریکا، اسرائیل و عربستان ... محور شرارت» گفت: این یک ائتلاف خطرناک است که از سال گذشته برای تغییر نقشه خاورمیانه با قدرت تمام ایجاد شده است و می خواهند منویات خود را به عنوان کشورهای دارای قدرت و ثروت بر دیگران تحمیل کنند.

وی افزود: در پشت این سه کشور نیز کشورهای مانند مصر و امارات و کشورهای دیگری که از جایگاه پایین تری برخوردارند ایستاده اند، البته قرن ۲۱ شاهد دیگر ائتلاف های این چنینی بوده است که همه آنها به شکل بدی پایان یافته اند.

باید گفت که ائتلاف ترامپ – نتانیاهو - بن سلمان اکنون هرگز از وضعیت خوبی برخوردار نیست و خسارات قابل توجهی را قبل از آنکه منحل شده و به زباله دان تاریخ بپیوندند به منطقه وارد خواهند نمود.

اما دستور کار این محور با ملاحظه اقدامات آنها قابل فهم است و می توان در 3 نقطه آن را خلاصه کرد:

۱- اخراج ایران از مناطق تحت نفوذش و بازگرداندن این کشور به مرزهای خود، اما تهران هرگز تسلیم نشده و این فرصت‌ها از دست نخواهد داد.

۲- تدوین و اجرای طرح حل نزاع عربی - اسرائیلی که ترامپ ماموریت تدوین آن را به داماد خود جارد کوشنر واگذار کرده است.

بن یحمد که این طرح را «طرح کوشنر» می نامد معتقد است توافق قرن نیاز به طراحی ندارد چرا که این طرح از اصل وجود داشته و نتانیاهو آن را طراحی کرده و بن سلمان را برای اجرای آن با خود همراه نموده است.

سردبیر ژون آفریک می گوید: اجرای این طرح با انتقال سفارت آمریکا به قدس آغاز شده است، ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان عزل شده و به جایگزینی فردی منعطف تر منجر خواهد شد و پس از آن کشور فلسطین کوچکی با حاکمیت محدود شامل میلیون ها فلسطینی بی سرپناه تشکیل خواهد شد.

ولیعهد عربستان نیز مأمور است این طرح را به کشورهای عربی تحمیل کرده و آنها را نسبت به آن متقاعد نموده و کشورهای عربی را برای اتحاد با اسرائیل جهت آغاز جنگی مقدس علیه شیعه فارسی متحد نماید.

۳- تلاش بن سلمان و نتانیاهو برای دور کردن روسیه از ایران و جلب تعهد آن برای توقف کمک به تهران در مقابل چشم پوشی از نفوذ روسیه در کشورهای خاورمیانه.

اما بن یحمد معتقد است تمام این مسائل توهماتی در اذهان این سه مرد است و زمینه ای برای اجرای آن در واقعیت وجود ندارد، اگر چه این سه کشور دارای قدرت شعله ور کردن خاورمیانه هستند اما از لوازم ضروری برای حل مشکلات خاورمیانه برخوردار نبوده و نمی‌توانند نقشه جدیدی برای این منطقه طراحی نمایند.

در پایان این مقاله بن یحمد سردبیر این مجله بین المللی می گوید: آیا آنها تصور دارند تنها به عرب ها توهین می‌کنند در حالی که با اروپا، روسیه و چین نیز چنین رفتاری دارند، آیا آنها نمی دانند که در تمام جهان در حال رواج هرج و مرج هستند و آیا نمی دانند که خود را بیش از پیش در میان مردم جهان منزوی می کنند.

کد خبر: 951789

وب گردی

وب گردی