10 نفر از نخبگان واحد دماوند از خانواده های شهدا و جانبازان هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند گفت:متاسفانه قوانین چندانی در راستای حمایت از نخبگان وجود ندارد و ممکن است در گردش های مدیریتی دچار مشکل باشیم، به نظر من در زمینه استقبال مدیران از نخبگان که باز می گردند ضعف قانون وجود دارد.

دکتر محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه هیچ مرکز آموزشی ای وجود ندارد که بدون نقطه ضعف باشد، گفت: ما نقطه ضعف ها را به وسیله ارتباطی که با سرپرستی استان تهران و معاونان او داریم، در میان می گذاریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه واحدها و دانشگاه های دولتی با کاهش دانشجو مواجه هستند که بررسی چرایی خلوت شدن برخی رشته های تحصیلی در دستور کار قرار دارد، البته گفتنی است این کاهش دانشجو در تمامی مراکز آموزشی کشور وجود دارد، البته این کاهش دانشجو به گونه ای نیست که فعالیت های دانشگاه متوقف شود و قطعا راه حل هایی برای رفع این مشکل توسط مسئولان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در زمینه نخبه پروری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در واحد دماوند نخبه هایی داریم که به تهران معرفی شده اند و توانسته اند از ارشد به مقطع دکترا راه پیدا کنند.

وی افزود: حدود 400 نفر از فرزندان جانباز و شهدا در واحد دماوند مشغول به تحصیل هستند که بیش از 10 نفر آن ها از جمله دانشجویان برتر و نخبه هستند که با معدل های بالا و نزدیک به بیست فارغ التحصیل شده اند و توانسته اند خدمت مقام معظم رهبری و دکتر ولایتی برسند.

دکتر صفری در زمینه مهاجرت نخبگان از کشور بیان کرد: اگر نخبگانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند پس از فارغ التحصیلی به کشور بازگردند و به کشور خدمت کنند، مهاجرت آنان برای کشور فرصت محسوب می شود،اما اگر نخبگان به کشور بازنگردند، در زمینه علمی در کشور خلاء ایجاد شده و نوعی تهدید برای کشورمان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: باید شرایط را به نحوی مساعد کنیم تا نخبگانی که خارج از کشور رفته اند، به کشور بازگردند. در این راستا می توانیم از لحاظ مادی امکانات خوبی را در اختیارشان قرار دهیم، همچنین دانشگاه ها باید اهمیت و ارزش بیشتری برای این افراد قائل شوند، در سطح جامعه نیز می توان از آن ها به خوبی استقبال کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند گفت: نخبگان نیز خواهان چنین شرایطی هستند و می خواهند به کشور خود خدمت کنند.زمانی که مایوس می شوند ترجیح می دهند به خارج از کشور بازگردند.

وی تاکید کرد: متاسفانه قوانین چندانی در راستای حمایت از نخبگان وجود ندارد، ممکن است در گردش های مدیریتی دچار مشکل باشیم، به نظر من در زمینه استقبال مدیران از نخبگان که باز می گردند ضعف قانون وجود دارد. در این زمینه مصوباتی در کمیسیون آموزش عالی، در وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد اما شاید مدیران آن طور که باید نتوانند از نخبگان استقبال کنند.

201

کد خبر: 951817

وب گردی

وب گردی