کارخانه: کاش دیدار مقابل فرانسه، بازی آخر ما بود

سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان گفت: کاش دیدار مقابل فرانسه، بازی آخر ما بود، اگر ابتدا مقابل استرالیا و ژاپن بازی می کردیم، پیروزی مقابل فرانسه دور از دسترس به نظر نمی رسید

مصطفی کارخانه در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد شکست 3 بر یک تیم ملی والیبال کشورمان مقابل فرانسه در نخستین دیدار از لیگ ملت های جهان اظهار داشت: این شکست را باید به پای بازی اول نوشت. زمانی که تیم ملی ما در اوج هم بود، همیشه در دیدارهای نخست، عملکرد چندان خوبی نداشت. در واقع ما در گذشته نیز شروع های اینچنینی در مسابقات داشته ایم. همچنین نباید از یاد ببریم حریف، مدافع عنوان قهرمانی محسوب می شد و از امتیاز میزبانی نیز برخوردار بود.

وی ادامه داد: فرانسه، تیم بسیار قدرتمندی است و در همه پست ها، ستاره های خوب و با کیفیتی دارد. ما هم انسجام تیمی لازم را نداشتیم و می توانستیم بهتر باشیم. کاش دیدار مقابل فرانسه، بازی آخر ما بود. اگر ابتدا مقابل استرالیا و ژاپن بازی می کردیم، پیروزی مقابل فرانسه دور از دسترس به نظر نمی رسید چون این تیم شب گذشته (جمعه) برنده مطلق نبود.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان تصریح کرد: ما در ست دوم موفق شدیم شکست 23 بر 18 را با پیروزی 26 بر 24 عوض کنیم که نشان می دهد توانایی انجام هر کاری را داریم. معتقدم در قرعه کشی، بدشانسی آوردیم. اگر با یک پیروزی مقابل تیم هایی مثل ژاپن و استرالیا به مصاف فرانسه می رفتیم، می توانستیم حتی پیروز شویم.

کارخانه خاطرنشان کرد: فرانسه هم خیلی قبراق و سر حال نبود. به هر حال ما نباید امیدمان را از دست بدهیم. باید هنرِ برگشتن داشته باشیم. ضمن اینکه نباید ژاپن و استرالیا را دست‌کم بگیریم، توانایی پیروزی مقابل این دو تیم و جبران شکست از فرانسه را داریم. تیم ملی باید خودش را پیدا کند چون ظرفیتی بیش از این ها دارد. ما دیدارهای تدارکاتی کمی داشتیم و تنها با انجام 2 بازی دوستانه به فرانسه رفتیم. به نظرم نباید این باخت را زیاد بزرگ جلوه دهیم.

وی با اشاره به انتقادها از عملکرد سید محمد موسوی، گفت: موسوی باز هم بهترین مدافع تیم ما بود و حتی از همتای خود در فرانسه بهتر عمل کرد. انتظار اول از موسوی، دفاع روی تور است که در حد استاندارد بود. علی شفیعی هم خیلی تأثیرگذار بود، علاوه بر سرویس های با کیفیتی که زد، بسیار با ثبات بازی کرد. مجتبی میرزاجانپور هم با ورودش، روحیه و انرژی تیم را بالا برد.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان در پایان تأکید کرد: همه نفرات ما باید عملکرد بهتری به نمایش بگذارند. اجازه بدهیم بچه ها خودشان را پیدا کنند. اطمینان دارم در ادامه مسابقات بهتر خواهیم بود.

604

کد خبر: 951836

وب گردی

وب گردی