حدادی: حس بازی در خانه، متفاوت از حضور در المپیک و NBA است

ستاره تیم ملی بسکتبالن ایران گفت: حس بازی در خانه متفاوت از حضور در المپیک و NBA است و می‌خواهم هرچه زودتر پنجره سوم انتخابی آغاز شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی که همراه مصاحبه با حامد حدادی بود، به وضعیت حضور تماشاگران ایرانی در بازی‌های خانگی پرداخت.

در این گزارش آمده است: حامد حدادی، سوپراستار کهنه کار ایران نمی‌تواند برای پنجره سوم انتخابی جام جهانی منتظر بماند، چیزی که او به عنوان یک فرصت برای استقبال تماشاگران خودی و حضور در بازی خانگی می‌داند.

حدادی که به تازگی 33 ساله شده است هنوز تاثیرگذارترین بازیکن ایران با میانگین تاثیرگذاری26.5، میانگین 17.5 امتیاز،‌ 14.5 ریباند، 2 بلاک شات و 3.5 پاس منجر به گل محسوب می‌شود: «من برای هر تیمی که بازی می‌کنم دشوار و سخت بازی میکنم، اما در تیم ملی شما نماینده 80 میلیون نفر هستید مسئولیت آن متفاوت است. شما برای غرورتان برای تیم ملی‌تان بازی می‌کنید، نه چیز دیگری»

ایران که با 3 برد و یک باخت در صدر گروه انتخابی جام جهانی قرار دارد در پنجره سوم در میهمان قطر است و پس از در خانه با قزاقستان روبرو خواهد شد.

حدادی بازی کردن در خانه مقابل خانوده و دوستان را دوست دارد: شگفت انگیز است. می‌خواهم پنجره سوم هرچه سریعتر شروع شود، چون ما می‌توانیم در خانه بازی کنیم. من در میدان‌های بزرگی مانند المپیک، NBA، لیگ چین بازی کرده‌ام، اما همان احساسی که در بازی خانگی دارید، نیست. مردم از همه جای ایران برای دیدن این مسابقه به سالن می‌آیند.

وی ادامه می دهد: ابتدا حس بسیار خوبی است که در خانه مقابل هواداران، آنهایی که دوست دارید و با هم تیمی‌هایی که با آنها بزرگ شده‌اید،بازی می‌کنید و چیزی که از همه مهمتر است اینک وقتی دوستان و خانواده خود را در جایگاه می‌بینید، لذت می‌برید. در پنجره دوم انتخابی زمانی که در خانه مقابل عراق بازی می‌کردیم، شروع خوبی نداشتیم، چون همه بچه‌ها شگفت زده و هیجان زده بودند.

ایران پیش از این در دو جام جهانی شرکت کرده است، حدادی در این باره می‌گوید: « این خیلی برای بسکتبال ایران مهم است که دوباره در سطح جهانی بازی کند. المپیک و جام جهانی بهترین سطح از مسابقات بین المللی را دارند و همه کشورها از آن سود خواهند برد.»

بازی در خانه یک فرصت بزرگ برای بسکتبال ایران است: بازی‌های بیشتر تجربه بیشتری به شما می‌دهد. اما من از زاویه دیگری به این این موضوع نگاه می‌کنم که به سود بسکتبال ایران است و می‌تواند اسپانسرها را به سمت این رشته بکشاند. این مسابقات فرصت را در اختیار افرادی که علاقه دارند در ورزش سرمایه گذاری کنند می‌گذارد تا بسکتبال را ببینند و متوجه شوند که چقدر این رشته هیجان انگیز است. قطعا با سرمایه گذاری بیشتر و حضور اسپانسرها بسکتبال ایران بهتر می‌تواند رشد و خودش را معرفی کند.

ایران تاکنون در دو بازی انتخابی جام جهانی میزبان دو مسابقه بوده و بازی سوم در راه است. حدادی تنها یک جمله درباره مسابقه پیش‌رو می‌گوید: شما را در خانه‌ام می‌بینم.

604

کد خبر: 951904

وب گردی

وب گردی