سرنخ‌هایی از همکاری مدیران برکنار شده دانشگاه آزاد با ضد انقلاب به قوه قضائیه ارائه می‌شود/دلایل تجمیع دانشکده‌های استان تهران

رئیس سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد گفت: سر نخ‌هایی از همراهی و همکاری تعدادی از مدیران برکنار شده این دانشگاه با جریانات ضد انقلاب به منظور تحریک عده معدودی از دانشجویان به دست آمده که به زودی آنها را به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکترصالح اسکندری رئیس سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره سیاست تجمیع دانشکده‌ها و مراکز آموزشی استان تهران در سوهانک گفت: بسیاری از ساختمان‌های دانشکده‌ها در واحدهای تهران که در نقاط مختلف شهر و به خصوص در اطراف خیابان انقلاب پراکنده بودند، فاقد استانداردهای اولیه فضاهای آموزشی بوده که موجب شکایت تعداد زیادی از دانشجویان عزیز و اساتید محترم این دانشکده‌ها شده بود‌.
اسکندری با بیان اینکه برخی از این ساختمان‌ها حتی از یک حیاط ساده نیز برخوردار نبودند، گفت: اغلب این ساختمان‌ها آپارتمان‌های مسکونی یا اداری فرسوده‌ای بودند که حداقل های استاندارد و ضوابط فضاهای آموزشی در آنها رعایت نشده بود و هر لحظه امکان مخاطراتی نظیر آتش سوزی، نشست ساختمان، سقوط آسانسور و ... در آن‌ها وجود داشت که بحمدالله با همت مسئولان دانشگاه این مسائل و مشکلات در حال برطرف شدن است.
وی گفت: مجتمع ارزشمند خریداری شده از کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینی بالغ بر 70 هزار متر مربع جنب مترو است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک پارک سوار اتوبوس اختصاصی ویژه دانشجویان در آنجا احداث شود. این مجتمع دارای فضاهای ویژه‌ای است که می‌تواند ضوابط و استاندارد محیط‌های آموزشی را برآورده سازد.
رئیس سازمان امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات اخیر در برخی دانشکده‌های استان تهران گفت: به نظر من این اعتراضات دو دسته هستند، دسته اول اعتراضات صنفی است که هفته گذشته در یکی دو دانشکده شکل گرفت که با ارائه توضیحات توسط مدیران استان تهران، ابهامات دانشجویان برطرف شد و قاطبه دانشجویان از آن فاصله گرفتند.
اسکندری افزود: دسته دوم از این اعتراضات جنبه سیاسی دارد که از اواخر هفته گذشته با ورود جهت دار رسانه های ضد انقلاب کلید زده شد.
وی با بیان اینکه جریانات ضد انقلاب که از تحولات سازنده مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی ناراضی هستند، تدبیر تمرکز و تجمیع دانشکده‌ها و مراکز آموزشی استان تهران را بر خلاف انتظارات و تبلیغات منفی خود مشاهده کرده و با آن به مخالفت برخاستند.
صالح اسکندری با اشاره به غائله سال 78 گفت: تاج‌زاده و آتش بیاران فتنه 78 ( به نقل از مصاحبه رئیس وقت دانشگاه آزاد) به دنبال آن بودند که اعتراضات دانشجویی در آن سال را از همین واحد تهران مرکز در حوالی میدان امام حسین (ع) آغاز کنند.
وی گفت: آنها حتی دور واحد تهران مرکز خاکریز می‌کشند لکن به علت مقاومت و آگاهی دانشجویان و اساتید این دانشگاه موفق نشدند و این فتنه را به کوی دانشگاه کشاندند.
اسکندری در ادامه با بیان اینکه در سال 88 نیز برخی مدیران وقت دانشگاه آزاد در همراهی با فتنه گران برخی ظرفیت‌های این دانشگاه به خصوص واحدهای اطراف خیابان انقلاب را به عنوان پایگاه اصلی تجمع فتنه گران در اختیار آنها قرار دادند و به دانشگاه ظلم بسیاری کردند.
رئیس سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: طبیعی است امروز که مدیران انقلابی و وفادار به نظام و انقلاب در راس مدیریت دانشگاه حضور دارند، این افراد اینگونه در مقابل تحولات مثبت در این دانشگاه موضع بگیرند و حتی اقدام به شعار نویسی علیه نظام و انقلاب کنند که البته قاطبه دانشجویان از این موضوع مبری هستند و بلا فاصله خط خودشان را از جریانات ضد انقلاب جدا کردند.
وی تاکید کرد: سر نخ‌هایی از همراهی و همکاری تعدادی از مدیران برکنار شده با جریانات ضد انقلاب به منظور تحریک عده معدودی از دانشجویان به دست آمده که به زودی آنها را به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد.
اسکندری عموم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را فرزندان انقلاب خواند و گفت: دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف نشان داده‌اند از قدرت تحلیل سیاسی بالایی برخوردار هستند و همین اعتراضات سیاسی نیز توسط خود دانشجویان و بدون مداخله عوامل حراستی دانشگاه بر طرف شد.

202

کد خبر: 951935

وب گردی

وب گردی