تله‌کابین شهر تعیین تکلیف می‌شود

شهردار کرمانشاه از تدوین بسته اقتصادی در خصوص ساخت و سازهای شهر خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این بسته بازار مسکن شهر کرمانشاه جان بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، آرش رضایی در جمع خبرنگاران از تدوین بسته اقتصادی ساخت و ساز مسکن خبر داد و افزود: بازار مسکن و ساخت و ساز را نمی‌توان با زور و بگیر و ببند اصلاح کرد و رونق بخشید.

وی افزود: باید سعی کنیم با بکارگیری مکانیزم‌های اقتصادی ساخت و ساز را به سمت و سویی سوق دهیم که در عین حال اینکه مقرون به صرفه باشد، طبق مجوزها و به شکل قانونی انجام شود.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا بسته بسیار خوب اقتصادی در خصوص ساخت و ساز تدوین شده که با دید مثبت استاندار بر سر کلیات آن نیز توافق صورت گرفته است.

وی افزود: با اجرایی شدن این بسته شاهد تحولات خوبی در عرصه ساخت و ساز خواهیم بود و ضمن رونق گرفتن این بازار، ساخت و ساز در چارچوب قانونی انجام خواهد شد.

رضایی با اشاره به سیاست‌های مالی دولت، گفت: این سیاست‌ها امسال سمت و سوی رونق بورس و صنعت ساختمان به خود گرفته که هر دو سهم مهمی در درآمدهای شهرداری دارند و با ادامه این روند امیدواریم امسال سال مالی خوبی برای شهرداری کرمانشاه باشد.

رضایی از سال های 95 و 96 به عنوان بحرانی‌ترین سالهای مالی شهرداری یاد کرد و افزود: خوشبختانه با همت مجموعه نیروها توانستیم این سالهای بحرانی را با آرامش سپری کنیم و از این مقطع بحرانی عبور کردیم و پیش بینی می‌کنیم امسال سال خوبی برای شهرداری باشد.

با ساخت و سازهای "سراب قنبر" نمی‌شود احساسی برخورد کرد

وی به ساخت و سازها در سراب قنبر و انتقادهای بسیار در این زمینه اشاره کرد وافزود: شهرداری بر اساس قانون موظف است برای هر فردی که درخواست قانونی ساخت و ساز دارد، مجوز صادر کند و اگر به درخواست قانونی شهروندی پاسخ ندهیم، طبق قانون باید پاسخگو باشیم.

شهردار کرمانشاه افزود: در بحث ساخت و ساز در سراب قنبر مجوز در محدوده قانونی صادر شده و نمی توانیم با کار قانونی احساسی برخورد کنیم، چون بعدا قانون با ما برخورد خواهد کرد.

"تله کابین" کرمانشاه به زودی تعیین تکلیف می‌شود

رضایی در ادامه از تعیین تکلیف پروژه تله کابین کرمانشاه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در این زمینه چندین جلسه با بنیاد مستضعفان داشته ایم و به چارچوب مشخصی در این زمینه رسیده ایم که برای تصویب به شورای شهر فرستاده شده است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت تصویب چارچوب طرح در شورا، تفاهم نامه با بنیاد بسته شده و پروژه تله کابین کرمانشاه از این بلاتکلیفی در می‌آید.

وی با اشاره به ورود هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضعفان در این پروژه گفت: قرار است این پروژه به شکل BOLT (ساخت، بهره برداری، اجاره و انتقال) اجرا شود.

شهردار کرمانشاه مدت قرارداد این طرح را طبق توافق اولیه 30 ساله عنوان کرد و افزود: از آنجا که اجاره پرداخت می‌شود، مدت زمان اهمیت آنچنانی ندارد.

وی از راه اندازی این پروژه در تاقبستان خبر داد و افزود: قرار است ظرف مدت سه ماه برنامه زمانبدی اجرای طرح از سوی بنیاد ارائه شود.

کار توسعه‌ای فقط کار عمرانی نیست

شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به انجام کارهای توسعه‌ای و زیربنایی در شهر، گفت: در حال حاضر اقدامات بسیار خوب توسعه‌ای در شهر در حال انجام است. از جمله بحث ساخت دو تقاطع و تونل قطار شهری کرمانشاه که هرکدام پروژه‌های بسیار سنگینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند معتقدیم کار توسعه‌ای فقط کار عمرانی نیست و تدوین برنامه راهبردی، تهیه نقشه دیجیتال شهر کرمانشاه و تعریف و تصویب معابر و شبکه‌های جدید شهر از دید ما کار توسعه ای است که همگی در حال انجام است.

رضایی تاکید: کار باید اساسی تعریف شود تا شهرداران بعدی ناچار باشند آنها را اجرایی کنند و شهر به شکل زیربنایی توسعه یابد. در حال حاضر شهردار بعدی کرمانشاه شش تا هفت پروژه آماده برای اجرا دارد که همه این کارها با هماهنگی و همکاری استانداری انجام شده، چون تجربه ثابت کرده کار انفرادی جواب نمی‌دهد.

901/900

کد خبر: 951962

وب گردی

وب گردی