«خاطرات تبعیدی های شیلیایی» ازهیسپان تی وی پخش می شود

مستند «خاطرات تبعیدی های شیلیایی» از هیسپان تی وی، داستان خانواده هایی را روایت می کند که پس از کودتای سال 1973 در شیلی، از شهر و کشور خود آواره شده و در این راه سختی های فراوانی را تحمل کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، «مارکوس تاچ» به همراه «دانیل بیچ» کارگردانان این مستند به سپتامبر سال 1973 در شیلی اشاره می کنند که طی یک کودتای نظامی حکومت مردمی سالوادر آلنده سرنگون می شود و برای 17 سال شیلی حکومتی بر پایه دیکتاتوری را بعد از آن تجربه می کند که در نتیجه آن صدها هزار نفر کشور را ترک کردند.

این مستند به خود کودتا نمی پردازد بلکه به تبعات آن در زندگی کسانی که به ناچار به غربت رفته اند اشاره دارد. ده نفر از افراد شیلیایی که ازتجربیات خود از زمان بعد از تبعید تا به اکنون سخن می گویند؛ سوژه این مستند هستند.

آنها از سختی های خود در زمان ورود به کشوری بیگانه تا دید منفی شیلیایی ها نسبت به خود می گویند. آنها در این مستند توضیح می دهند که زندگی خارج از شیلی برای آنها چگونه بوده است؟ چگونه توانستند با سختی هایی چون غریبه بودن، نداشتن کار، بلد نبودن زبان و اختلافات فرهنگی کنار بیایند؟

مستند «خاطرات تبعیدی های شیلیایی» (Vuelta y Vuelta: Memories of the Chilean Exile) محصول سال 2013 در سه قسمت 25 دقیقه ای از روز دوشنبه 7 خرداد ماه ساعت 8:30 به وقت تهران از آنتن شبکه هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

503

کد خبر: 951974

وب گردی

وب گردی