برگزاری چهارمین نمایشگاه سراسری ملزومات دام کوچک

چهارمین نمایشگاه سراسری ملزومات دام کوچک پنجم تا هشتم تیر ماه امسال به مدت چهار روز در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز امیر حسین خجسته دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه سراسری ملزومات دام کوچک با اعلام این خبر افزود: برگزاری این نمایشگاه یک حرکت عظیم ملی در حوزه دامپزشکی و محیط زیست است که علاوه بر معرفی ظرفیت ها و توانمندی های صنعت دام کشور، فضایی را برای توسعه علمی و اشتغال کشور فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به دنبال استقبال گسترده علاقمندان و دوستداران محیط زیست هر ساله بر فضای این نمایشگاه افزوده می شود به طوری که امسال طبق هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان برج میلاد مقرر شد فضای چهارمین نمایشگاه سراسری ملزومات دام کوچک دوبرابر سال گذشته شود به همین دلیل مساحتی حدود 4200 مترمربع را در اختیار تولیدکنندگان و فعالان حوزه دام کوچک قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال با رویکرد ظرفیت‌های دام کوچک در زندگی امروز تبیین شده است افزود: هدف اصلی برپایی غرفه نیست بلکه همواره در تلاش هستیم تا شهروندان بیش از پیش با نقش دام کوچک در زندگی خود آشنا شوند.

دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه سراسری ملزومات دام کوچک ادامه داد: نمایشگاه امسال با رویدادهای گذشته متفاوت است چرا که قرار است در دومین روز این نمایشگاه، دوره بازآموزی بیماری های پوستی حیوانات زیر نظر نظام دامپزشکی کشور برای علاقمندان برگزار شود که این امر فضای نمایشگاه را نسبت به ادوار گذشته علمی تر خواهد کرد.

خجسته گفت: فعالان صنعت دام کشور یک بدنه واحد، یکپارچه و با افتخار است که دستآورد آن از سبد غذایی تا مسابقات ورزشی مشهود است و این نمایشگاه فرصتی را فراهم می آورد تا فعالان این عرصه با استفاده از خرد جمعی این صنعت را با قدرت بیشتری به محور توسعه اقتصادی کشور تبدیل کنند.

وی گفت: وقتی صحبت از دام کوچک می شود باید به یاد داشت که صنعتی با ظرفیت های بی بدیل در صادرات وجود دارد که هنوز برای بسیاری ناشناخته است به طور نمونه کشورهای توسعه یافته امروزه بخشی از درآمد خود را از صادرات حیوانات و یا محصولات آنها تامین می کنند که از آن جمله می توان به صادرات سگ های موادیاب، بمب یاب، ماهی های تزئینی، زهر و پادزهر مار، صادرات پرندگان و غیره اشاره کرد؛ موضوعی که در کشور مغفول مانده است.

امیر حسین خجسته در پایان خاطر نشان کرد: چهارمین نمایشگاه سراسری ملزومات دام کوچک در قالب 40 غرفه تخصصی و یک کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان، تشکل های مردم نهاد دوستدار محیط زیست، فعالان عرصه دامپزشکی و علوم جانوری و همچنین صاحبان صنایع دامی در اوایل تیرماه برگزار خواهد شد.

700

کد خبر: 951992

وب گردی

وب گردی