برخی پروژه ها باید رایگان به بخش خصوصی واگذار شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت پروژه های راکد در بخش دولتی، گفت: بخشی از پروژه ها که دستگاه های دولتی از عهده تکمیل آنها برنمی آید باید حتی رایگان به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش ایسکانیوز هوشنگ بازوند عصر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه اظهار داشت: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه به شکل واحدهای راکد معطل مانده است.

وی بیان داشت: این ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه زیر خاک دفن شده در حالی که می تواند ۵ هزار شغل ایجاد کند اما در حال تبدیل شدن به تورم است چون عملا کارایی ندارد.

بازوند افزود: این ظرفیت های راکد در تمام حوزه ها وجود دارد که ممکن است مالک برخی از آنها دولت یا بخش خصوصی باشد، اگر مالک دولت باشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید آنها را تعیین تکلیف کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ممکن است برخی از این واحدها امکان احیا نداشته باشند که باید احصا شوند و پروژه هایی هم که متعلق به دستگاه های دولتی است و بلاتکلیف مانده با تخفیف های بالا و حتی اگر شده کاملا رایگان به بخش خصوصی واگذار کند.

وی بیان داشت: البته آمار ظرفیت های راکد بیش از این است، چنانچه فقط یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر بالای ۵۰ درصد فاقد متقاضی است.

بازوند بر احصا موانع این واگذاری و تسریع در آن تاکید کرد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و توجه به بخش خصوصی باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود، چون اقتصاد دولتی جوابگو نیست.

وی بیان داشت: در حال حاضر برای سه پروژه آزادراهی شامل بیستون _حمیل، همدان_کرمانشاه و کرمانشاه_ خرم آباد با اعتبار لازم ۲۵۰۰ میلیارد تومان در حال رایزنی با بخش خصوصی و تعیین تکلیف هستیم.

کد خبر: 952012

وب گردی

وب گردی