بهبود وضعیت بازار تلفن همراه تا 15 روز آینده/ موبایل در لیست سبد خانوارها قرار گرفت

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: در حال حاضر گوشی تلفن همراه در خانواده ها به عنوان سبد خانوار به شمار می رود و براساس آمارهای صورت گرفته در یک خانواده سه نفره، هشت عدد گوشی تلفن همراه وجود دارد.

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: در حوزه تلفن همراه بالغ بر سه هزار نوع تلفن همراه در دنیا وجود دارد اما بر این باور هستیم که در صورت ورود تکنولوژی جدید به کشور قادر به تولید مدل های جدید موبایل در داخل کشور خواهیم بود.

او در ادامه بیان کرد: زمانی که در کشور بتوانیم نیاز مصرف کننده داخلی را از طریق تولید داخلی برآورده کنیم در آن زمان به شکوفایی اقتصادی در کشور دست خواهیم یافت.

درستی حوزه تلفن همراه را همسو با نرم افزار به روز در دنیا دانست و اظهار داشت: امیدوارم که در بخش تولید با همان 32 هزار میلیارد تومانی که در بخش فناوری اختصاص داده شده است و با بها دادن به صنایع کوچک و نیز حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی، قادر به حمایت از تولید داخلی باشیم و ضمن تلاش در این زمینه باید نیاز مصرف کنندگان داخلی را برآورده کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 95 درصد از گوشی های موجود در بازار وارداتی هستند، گفت: اکنون میزان موجود گوشی های تولید داخل در کشور تک رقمی است، با توجه به اینکه اکنون مخالف صددرصد قاچاق در کشور هستیم بنابراین زمانی که با عدم وجود کالایی در داخل کشور روبرو می شویم نباید شرایط را برای قاچاقچیان جهت قاچاق و کسب سود بیشتر فراهم کنیم بلکه باید فضای مورد نیاز برای تاجر ایرانی مهیا شود تا کالا را به صورت قانونمند وارد و از طریق پرداخت تعرفه گمرک از افزایش میزان قاچاق در کشور جلوگیری کند.

او با تاکید بر اینکه قیمت تلفن همراه متاثر از نرخ ارز است، افزود: نرخ دلار تاثیر به سزایی را بر قیمت تلفن همراه خواهد داشت، کالایی که 95 درصد آن در کشور وارداتی است، قیمت گذاری آن از طریق ارز صورت می گیرد و در صورت ثبات نرخ ارز شاهد تغییر لحظه ای قیمت این کالا در کشور نخواهیم بود.

به گفته درستی، در حال حاضر گوشی تلفن همراه در خانواده ها به عنوان سبد خانوار به شمار می رود و براساس آمارهای صورت گرفته در یک خانواده سه نفره، تعداد هشت عدد گوشی تلفن همراه وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه به بهبود وضعیت بازار تلفن همراه و نیز ثبات قیمت ها به دلیل تک نرخی شدن قیمت دلار اشاره کرد و گفت: قیمت های کنونی تلفن همراه در بازار واقعی نیست اما امیدواریم قیمت تلفن همراه تا 15 روز آینده با توجه به تلاش های صورت گرفته بهبود پیدا کند.

او اظهار داشت: همکاران ما اقدام به ثبت سفارش دلار چهار و 200 تومانی کرده اند، براساس صحبت های مسئولان حاضر در دولت اکنون دلار به وفور موجود است که در صورت صحت چنین موضوعی وضعیت بازار بهبود پیدا می کند.

درستی با بیان اینکه در کشور سالی 15 میلیون تلفن همراه در کشور مورد نیاز است، گفت: بحث رجیستری تلفن همراه یکی از بزرگترین اقداماتی بود که دولت در دستور کار خود قرار داد، این اقدام تاثیر به سزایی را در جلوگیری از قاچاق و عدم کسب سود سرشار قاچاقچیان از قاچاق تلفن همراه را با خود به همراه داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با تاکید بر تاثیر خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد کشور، گفت: بار اولی نبود که آمریکایی ها نسبت به تعهدات خود پایبند نبودند اما امیدواریم که با توجه به مساله پیش آمده اروپایی ها در برجام بمانند و کسبه و تولیدکنندگان ایرانی وارد هیچ گونه بازی سیاسی نشوند.

او در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تحریم ها افزایش یابد بیشتر می توانیم به سمت خودکفایی پیش برویم و زمینه تولید بیشتر را در کشور فراهم کنیم که در این زمینه دولت باید ضمن حمایت از تولیدکنندگان، وام کم بهره را در اختیار تولیدکنندگان بگذارد زیرا اصناف از توانایی لازم برای بهبود کیفیت تولید داخلی برخوردار هستند.

401

کد خبر: 952084

وب گردی

وب گردی