مجری طرح برق‌رسانی روستایی: روستاهای بالای 10 خانوار برق دار می شوند

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور با تاکید براینکه روستاهای بالای 10 خانوار و دارای کد و مجوز برق‌دار می‌شوند، گفت: روستاهایی که در اطراف شهرستان سرباز قراردارند کمتر از شش خانوار و عدم کد و مجوز هستند، اما با توجه به صحبت‌هایی که با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سیستان وبلوچستان داشتیم، این روستا به زودی برق‌دار می‌شوند.

ولی‌الدین مصلحتی شربیانی مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور در گفت‌وگو باخبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه چندین‌بار اعلام شده است که ایران رتبه نخست برق‌رسانی به روستاها در دنیا را دارد اما متأسفانه باخبر شدیم که در استان سیستان و بلوچستان، روستاهای شهرستان سرباز از نعمت برق بی‌بهره هستند دلیل این موضوع چیست؟ اظهار کرد: ما در سیستان و بلوچستان نه اینکه جایی نداشته باشیم برق‌دار باشد ولی تا الآن واجد شرایط نبودند. چراکه برق‌رسانی در بعضی از این روستاها انجام شده است اگر ملاحظه کرده باشید تیرهای برق از کنار روستاها رد شده است.

او تصریح کرد: روستاهایی که در اطراف شهرستان سرباز قرار دارد کمتر از شش خانوار و در خانه‌های کپری زندگی می‌کنند. در ضمن این روستاها کد و مجوز ندارند و اغلب در حیطه منابع طبیعی واقع شده است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور تأکید کرد: ناگفته نماند که شرکت توزیع برق بر اساس برنامه زمان‌بندی که انجام داده؛ قرار است که امسال آن مناطق را برق‌دار کنند.

او خاطرنشان کرد: اولاً شرکت توزیع روستاهای بالای 10 خانوار را برق‌دار کرده است. همچنین اگر مناطقی باشد که زیر 10 خانوار و زیر شبکه برق و دارای کد و مجوز باشند به آن‌ها برق داده می‌شود.

مصلحتی شربیانی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و صحبت‌هایی که با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سیستان و بلوچستان داشتیم، این روستا به‌زودی برق‌دار می‌شوند.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور تائید کرد: طبق آمار سال 90 در حقیقت تمام روستاها را برق‌دار کردیم اما از سال 95 به بعد روستاهایی جمعیت‌شان بالای 10 خانوار شده و مجوز گرفتند برق‌دار می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود 200 روستا امسال برق‌دار شوند. میزان سرمایه‌گذاری برای این روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی 90 میلیارد تومان است.

402

کد خبر: 952164

وب گردی

وب گردی