فومنی: حزب "اعتماد ملی" عقبه فکری  ندارد و  عملاً  تعطیل است

دبیر کل حزب صدای اصلاحات گفت: اتفاقی که در کنگره حزب اعتماد ملی رخ داد را نباید بر گردن افراد خارج از آن مجموعه انداخت.

محمد زارع فومنی دبیر کل حزب صدای اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اتفاقات اخیر در جریان برگزاری کنگره حزب "اعتماد ملی" اظهار داشت: وقتی احزاب کار تشکیلاتی نکنند، نیروهای آموزش دیده نداشته باشند و عضو گیرهای آن ها بر روی منطق نباشد، طبیعی است که همچین اتفاقاتی رخ دهد.

وی افزود: حزب اعتماد ملی عملا حزبی تعطیل است؛ پس از حصر دبیر کل این حزب از نظر بنده دیگر این حزب معنای واقعی خود را از دست داده است و آقای منتجب نیا و دیگر اعضای آن، توانایی لازم را برای اداره حزب را ندارند؛ همچنین این حزب حزبی است که عقبه فکری چندانی ندارد به همین دلیل افرادی باعلایق مختلف در آن حضور دارند.

فومنی با تاکید بر اینکه اگر یک حزب عقبه فکری سیاسی و اجتماعی نداشته باشد به چالش کشیده خواهد شد ادامه داد: در واقع اگر نیروهای آموزش دیده ای که کارهای تشکیلاتی کرده اند وجود نداشته باشند، ایجاد چالش برای یک حزب امری طبیعی خواهد بود.

دبیر کل حزب صدای اصلاحات با بیان این که احزاب نباید به شخص وابسته باشند تصریح کرد: اگر احزاب به شخص وابسته باشند، مادامی که آن شخص وجود داشته باشد حزب کار خود را ادامه می دهد؛ اما اگر آن شخص وجود نداشته باشد عملا آن حزب تعطیل خواهد شد در واقع به جای کار حزبی شخص محوری حاکم خواهد شد.

وی با تاکید بر این که مشکل شخص محوری در احزاب اصلاح طلب وجود دارد خاطر نشان کرد: هنگامی که به جای توجه نقش احزاب، به اشخاص توجه شود و کار کرد حزبی تعطیل شود، اتفاقات خوبی نخواهد افتاد؛ در واقع در کشور ما حرکت های تشکیلاتی و سازمان یافته معنای چندانی ندارد و کسی هم به این موضوع احترام نمی گذارد.

فومنی اذعان داشت: اتفاقی که در کنگره حزب اعتماد ملی رخ داد را نباید بر گردن افراد خارج از آن مجموعه انداخت؛ سوال پیش می آید که مگر افرادی که در آن کنگره حضور داشتند کارت ورود و خروج نداشتند و یا ناظر وزارت کشور در آن جا حضور نداشته است؟ پس چطور می شود که هر شخصی بتواند به راحتی به آن مجموعه وارد شود؟ در واقع آن افراد نیروهای خودشان بودند که از طیف های مختلفی هستند.

وی در پایان تاکید کرد: اعضای حزب اعتماد ملی اگر می خواهند کار حزبی انجام دهند، این کار باید قانون مند و تشکیلاتی باشد؛ نباید به دلیل این که وزارت کشور گفته است تعداد اعضا باید 300 نفر باشد هر شخصی را وارد کنند که از کارهای حزبی و تشکیلاتی هیچ چیز نمی دانند.

302

کد خبر: 952166

وب گردی

وب گردی