اسلام تمام ظرافت‌های انسانی را در نظر گرفته است

استاندار اصفهان گفت: اسلام تمام ظرافت‌های انسانی را در نظر گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: وظیفه حاکمیتی ما مسئولان این است که بتوانیم با تنظیم جامعه کاری کنیم تا قرآن در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی افزود: به مردم سربلند اصفهان تبریک عرض می‌کنم که در گذشته با حضور خود در جبهه جنگ و امروز هم با برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی در جهت گسترش قرآن تلاش می‌کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم در دنیا پرچم‌داری برای قرآن باشیم افتخار بزرگی است؛ ما از کتاب و مکتبی پیروی می‌کنیم که از همان اول صفت جدایی حلال از حرام، انسان از غیر انسان و خوبی از بدی را روشن معرفی کرده است و هیچ مکتبی نمی‌تواند این همه شاهکار خلقت و ظرافت‌های تربیت انسان را نشان دهد، زیرا اسلام تمام ظرافت‌های انسانی را در نظر گرفته است.

اصفهان شهری فرهنگی و یک پایگاه قرآنی است

همچنین قدرت الله نوروزی در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: اصفهان به یک شهر صنعتی، تاریخی، جهانی و مظهر هنر و اندیشه معروف است و حول این محور سخن گفته می‌شود، اما شاهدیم که اصفهان علاوه بر این موارد همواره یک پایگاه قرآنی در طول تاریخ اسلام بوده است.

وی افزود: عمل به قرآن و حرکت در مسیر آن، برای ما نعمتی دائمی و هدایتگر است که نیازهای بشری را تامین می‌کند، امیدوارم در این ایام بتوانیم به آنچه که از قرآن می‌خوانیم و می‌گوییم با تمام وجود عمل کنیم و به خدمت به قرآن ادامه دهیم.

اصفهان، الگوی قرآنی

هم چنین مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: در زمان هشت ساله جنگ تحمیلی در حالی که اصفهان شش درصد از کل جمعیت کشور را دارا بود، اما 10 درصد شهدای انقلاب متعلق به اصفهان بودند.

حجت الاسلام رضا صادقی افزود: طرح ملی حفظ قرآن در مصلی اصفهان برگزار شد که 29 هزار نفر از اصفهان در آن شرکت کردند و تعداد کل شرکت کنندگان 240 هزار نفر بود که این آمار نشان دهنده این است که اصفهان الگوی قرآنی است.

وی اعلام کرد: در سال آینده اصفهان میزبان مسابقات مرحله کشوری قرآنی است.

از نظر فضای نمایشگاهی از برخی استان‌ها عقب هستیم

هم چنین علی یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نماشگاه‌های بین المللی اصفهان در ادامه این مراسم، اظهار کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی در اصفهان سال گذشته 40 رویداد اقتصادی برگزار کرده است.

وی افزود: در سال جاری نیز این نمایشگاه 46 رویداد اقتصادی در استان برگزار خواهد کرد تا رسالت خود را در جهت رونق اقتصادی در استان و کشور عمل کند، چرا که یک نمایشگاه خوب می تواند باعث افزایش صادرات، تولید و اشتغال شود و موجب کاهش ناهنجاری شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی وارد عرصه های فرهنگی و اجتماعی شده است و در سال گذشته و سال جاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار کرده و خواهیم کرد.

یارمحمدیان ادامه داد: این نمایشگاه درحال حاضر 3500 متر فضای مفید دارد که در مقایسه با استان های تهران، شیراز، مشهد و تبریز از لحاظ متراژ بسیار عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه نمایشگاهی در منطقه روشن دشت در رینگ سوم شهراصفهان 47 هکتار پیش بینی شده است که فاز نخست آن 17 هکتار است که با حمایت شهرداری تاکنون حدود 20 میلیارد تومان بدهی شرکت نمایشگاه ها پرداخت شد.

901

کد خبر: 952208

وب گردی

وب گردی