صرفه‌جویی 25 درصدی سایپا در مصرف آب برای تولید هر خودرو

معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی سایپا از تکمیل فاز سوم پروژه استفاده از پساب صنعتی تصفیه‌خانه مرکزی سایپا خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود لؤلؤ اظهارکرد: با اجرای این طرح، برداشت از منابع زیرزمینی آب به‌ازای تولید هر خودرو به‌میزان 25 درصد کاهش یافته که این امر موجب صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های تولید خودرو در سایپا می‌شود.


او افزود: این طرح همچنین امکان استفاده روزانه هزار و 400 متر مکعب پساب تصفیه شده را برای شرکت سایپا فراهم می‌سازد که باعث حفظ و صیانت منابع ملی و سرمایه خدادادی کشور خواهد بود.


به گفته معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی شرکت سایپا با وجود افزایش 25 درصدی تولید خودرو در شرکت سایپا و اجرای برنامه‌های تولیدمحور در سال جاری، میزان برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، 6 درصد کاهش یافته و بقیه آب مورد نیاز شرکت سایپا از پساب تصفیه‌خانه تأمین شده است؛ ضمن این‌که استفاده از پساب تصفیه‌خانه به‌ازای تولید هر خودرو در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، به‌میزان 47 درصد افزایش نشان می‌دهد.


برنامه‌ریزی و اجرای طرح راه‌اندازی تصفیه‌خانه پساب صنعتی شرکت سایپا علاوه بر آن‌که به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای گروه خودروسازی سایپا در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع آبی کشور به‌شمار می‌رود، کاهش هزینه‌های تولید و صرفه‌جویی در مصرف را نیز به‌همراه دارد.


گفتنی است در حال حاضر میزان مصرف آب صنعتی به ازای تولید هر خودرو 2.7 متر مکعب و میزان استحصال آب از منابع زیرزمینی به ازای تولید هر خودرو 4 متر مکعب برآورد می‌شود، ضمن آن‌که با تکمیل فاز سوم طرح تصفیه‌خانه پساب صنعتی سایپا، استفاده از پساب حاصل از آن برای تولید خودرو به 1.06 متر مکعب رسیده است.

401

کد خبر: 952224

وب گردی

وب گردی