آیت الله تسخیری: عظمت ماه رمضان به شب قدر است

آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه عظمت ماه رمضان به شب قدر است گفت: اگر بخواهید با قرآن عجین شویم باید وجود ما قرآنی باشد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آیین افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن با حضور آیت‌الله تسخیری عضو مجلس خبرگان رهبری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله تسخیری طی سخنانی با اشاره به عظمت ماه رمضان گفت: عظمت ماه رمضان به شب قدر است و عظمت شب قدر به خاطر نزول قرآن است.

وی به توصیه‌ای از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: شما باید چشمتان و زبانتان و گوشتان قرآنی باشد. اگر بخواهید با قرآن عجین شویم باید وجود ما قرآنی باشد.

آیت‌الله تسخیری با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: قرآن را به نطق در بیاورید. قرآن با کسانی که خودشان را با آیات الهی ساخته‌اند صحبت می‌کند و آنها هستند که می‌توانند قرآن را نطق در بیاورند.

وی قرآن را داروی مشکلات بشر دانست و گفت: باید با قرآن مانوس شوید و مشکلات را با قرآن در میان بگذارید و به پاسخ قرآن گوش دهید.

این استاد حوزه قرآن را بینات دانست و گفت: ما باید با مراجعه به قرآن بینات را بدست آوریم و نور قرآن را به سراسر جهان صادر کنیم.

در ادامه سفیر الجزایر در سخنانی گفت: برگزاری این مراسمات موجب وحدت است و ماه رمضان در الجزایر ماه وحدت مردم است و به برگزاری همایش‌های قرآنی و شب زنده داری می‌پردازند.

وی رسالت ماه رمضان را جهانی دانست و گفت: علیرغم اینکه ماه رمضان ماه رحمت است اما برادران ما در فلسطین در رنج هستند و کسی همراه آنها نیست. اما ملت الجزایر در کنار فلسطینان هستند.

سفیر الجزایر در ایران به تجارب کشورش در مبارزه با دشمنان اشاره کرد و گفت: مردم ما تجارب زیادی در مبارزه با خشونت و افراط‌گری دارند و قطعا از ملت‌های مظلوم دفاع خواهند کرد.

عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد طی سخنانی در آیین افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: امسال توفیق شد پس از چند سال وقفه بخش بین‌الملل را به نمایشگاه قرآن باز گردانیم.

وی برگزاری نمایشگاه قرآن را به خاطر اهمیت قرآن دانست و گفت: قرآن میراث مشترک مسلمانان در جهان است و باید در جلساتی باشکوه اهمیت قرآن را در اندیشه و روش شخصیت‌های مسلمان نشان دهیم.

این استاد حوزه قرآن جریان‌سازی فکری را هدف اصلی نمایشگاه قرآن دانست و گفت: از طریق نمایشگاه خدمات ارزشمندی به قرآن ارائه شده و آثار هنری زیادی خلق شده که از آثار نمایشگاه قرآن است.

502

کد خبر: 952280

وب گردی

وب گردی