اشتیاق کشورهای همسایه برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت:بسیاری از کشورهای همسایه ما بسیار مشتاقند که به کشور ما بیایند و در رشته های پزشکی ما ادامه تحصیل دهند.

دکتر سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه افزایش تقاضای داوطلبان در رشته های علوم پزشکی گفت: ظرفیت های رشته های علوم پزشکی همیشه اشباع شده است.

به گفته وی، ظرفیت مصوبی که وزارت بهداشت برای رشته های پزشکی در کشور ایجاد می کند تقریبا در بسیاری از واحدها وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: ما در کلانشهر تهران ظرفیت کاملی داریم، تعدادی از دانشجویان (مخصوصا دانشجویان خانم) بر اساس بخشنامه دکتر رهبر از استان به دانشگاه علوم پزشکی منتقل شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایطی که پیش تر به آن اشاره شد، ظرفیت ما نسبت به گذشته به افزایش پیدا کرده به طوری که می توان گفت در تهران ظرفیت خالی نداریم.

وی اظهار داشت: از گذشته تا کنون علوم پزشکی در تمام رشته های زیر مجموعه خود، داوطلب زیادی داشته است،حتی بسیاری از کشورهای همسایه ما بسیار مشتاقند که به کشور ما بیایند و در رشته های پزشکی ادامه تحصیل دهند.

دکتر ابطحی در پایان تاکید کرد: بسیاری از افراد خارج از کشور هستند که می خواهند در کشورمان دانشجوی رشته های علوم پزشکی باشند. باید از چنین فرصت هایی استفاده کرد، در این زمینه باید شرایط لازم محیا شده و مناسب سازی نیز صورت گیرد که بتوانیم دانشجوی خارجی را جذب کنیم.

گفتنی است تعداد داوطلبان کنکور سال 97، یک میلیون و 11 هزار و360 نفر است که گروه تجربی با ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر بیشترین میزان را داشته است به طوری که می توان گفت حدود 63.5 درصد داوطلبان کنکور 97 را گروه تجربی تشکیل می دهند.

201

کد خبر: 952337

وب گردی

وب گردی