دیدار سفیر کرواسی با صالحی‌امیری

سفیر کشور کرواسی با رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، سفیر کشور کرواسی با رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار که با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به جاکارتا برگزار شد، سید رضا صالحی امیری ضمن خیر مقدم به سفیر کرواسی اظهار داشت: دو کشور ایران و کرواسی رابطه تاریخی عمیقی دارند تا ذهنیت خوبی بین مردم دو کشور وجود داشته باشد که این رابطه خوب در تمامی حوزه ها وجود دارد و امیدوارم با حضور جنابعالی بعنوان سفیر کرواسی در ایران و صادقی سفیر ایران در کرواسی این رابطه بیش از پیش افزایش یابد.

وی ادامه داد: به دلیل حضور در دولت باید بگویم روابط بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد و کراوسی به رغم تحریم ها به روابط خوب خود با ایران ادامه داد و بدون تردید همچون بخشهای دیگر در ورزش نیز دو کشور می توانند ارتباط و تعامل خوبی با یکدیگر در سه زمینه داشته باشند.

صالحی امیری تصریح کرد: ابتدا در تبادل مربیان می توانیم خوب عمل کنیم، بعنوان مثال مربیان خوبی از کشور کرواسی در تیم های ملی و باشگاهی فوتبال ما فعالیت داشته و دارند ما هم می توانیم در برخی رشته های المپیک مربی در اختیار این کشور قرار دهیم همچنین ایران در برخی از فصلهای خاص می تواند در کرواسی اردو بزند و تیمهای مختلف کرواسی نیز می توانند در چهار فصل در ایران اردو بزنند و در زمینه تامین قطعات و امکانات سخت افزار ورزشی نیز ما بخش قابل توجی از لوازم ورزشی از اروپا تامین می کنیم و کرواسی می تواند در این زمینه همکاری خوبی با ایران داشته باشد.

در ادامه شهنازی توضیحاتی در خصوص ورزش ایران و سجادی درباره کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا به سفیر کرواسی ارائه کردند که مورد توجه وی قرار گرفت.

سپس استریبور کیکرتس سفیر کرواسی ضمن قدردانی از ملاقات با رئیس کمیته ملی المپیک ایران و ابلاغ تبریک رئیس کمیته ملی المپپیک این کشور به صالحی امیر ابراز داشت: من در این مدتی که بعنوان سفیر در ایران فعالیت دارم باید بگویم بهترین دوران عمر خود را می گذرانم ملتی با تاریخ و پپیشینه کهن و مهمان نواز که همواره مورد احترام دولت و مردم کشورم بوده اند.

وی ادامه داد: 2 سال قبل تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور امضا شد و بدون تردید اگر اجرایی شود بنفع ورزش دو کشور خواهد بود و در همین خصوص اگر بتوانیم دیدارهای مشترکی شهریور ماه امسال در دو کشور ایران و زاگرب بین روسای المپپیک دو کشور انجام شود، خیلی خوب است تا جهت تسریع در اجرای تفاهم‌نامه ورزشی دو کشور گام‌هایی برداشته شود.

سفیر کرواسی تصریح کرد: بدون تردید همانطور که گفتید اردوهای مشترک و جابه‌جایی مربیان و تبادل علمی ورزشی می تواند برای دو کشور خوب باشد و برای همکاری جهت ارتقا روابط ورزشی دو کشور آمادگی کاملی داریم.

602

کد خبر: 952408

وب گردی

وب گردی