رفتار"دولت "یادآور دوران قاجار است/ رد پای NGO ها در اجرای مخفیانه سند 2030

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت به دلیل این که در اجرای مخفیانه این سند اثری از خود باقی نگذارد، برخی NGO ها را وادار به اجرای مخفیانه سند 2030 در مدارس کرده است.

علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اجرای مخفیانه سند2030 در برخی مدارس کشور اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون بررسی شده است و همچنین هفته گذشته با وزیر آموزش و پرورش دیدار داشتیم، موضوع اجرای مخفیانه این سند را با وی در میان گذاشتیم و این موضوع را صراحتاً گوشزد کردیم.

وی افزود: دولت به دلیل این که در اجرای مخفیانه این سند اثری از خود باقی نگذارد، برخی سازمانهای مردم نهاد(NGO) را در این موضوع وادار کرده تا این سند را در مدارس اجرا کنند؛ برخی معلمان نیز با شتاب در حال آموزش آن هستند.

سلیمی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی کاملاً پیگیر این موضوع است و تا آن جایی که در توانمان است پیگیری و اقدامات لازم را صورت خواهیم داد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که اقدامات دولت در زمینه اجرای سند 2030 خلاف نظر رهبری است تصریح کرد: متاسفانه دولت محترم عادت کرده است از اقدامات خود شانه خالی کند و این اقدامات را تصمیم نظام جلوه دهد؛ نمونه بارز آن را در برجام شاهد هستیم که دولت از مسئولیت آن شانه خالی می کند.

وی نظر رهبری در خصوص روند مذاکرات را قائل به رعایت چهارچوب ها و موازین نظام جمهوری اسلامی اعلام و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با اصل مذاکرات مشکلی نداشتند اما تیم مذاکره کننده نتوانست شروط مد نظر رهبری را در جریان مذاکرات محقق کند ؛حال که دولت نتوانسته در این خصوص موفق عمل کند به صراحت باید اعلام کنند که ما موفق نبوده ایم.

سلیمی با اشاره به موضوع تصویب FATF گفت: متاسفانه آقای طیب نیا وزیر سابق دولت تدبیر و امید این قول را از جانب خودش به طرف های خارجی دادند که لوایح مرتبط با FATF در مجلس شورای اسلامی تصویب بشود که این موضوع واقعا حرفی غیر کارشناسی و بسیار زشت است و عملا جایگاه مجلس را نادیده گرفته و از طرف خودشان اظهار نظر کرده اند ضمن آنکه اگر ما به عنوان وکلای مردم طرحی که به نظام و مردم آسیب را وارد می کنند را سکوت و یا مصوب کنیم در آینده درباره ما قضاوت خوبی نخواهند داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان اذعان داشت: این که در خارج برای کشور تصمیم گیری کنند و در داخل نیز ما آن را اجرا کنیم به هیچ وجه قابل قبول نیست و انسان را به یاد زمان قاجار می اندازد.

302

کد خبر: 952422

وب گردی

وب گردی